تاثیر مضاعف دیابت بر روی زنان

یک متخصص اتریشی در گزارشی از پژوهش های خود اعلام کرده است ، زنان مبتلا به دیابت دو برابر بیشتر از دیگر زنان و سه برابر نسبت به مردان مبتلا به دیابت ، در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی قرار دارند .

دکتر  Alexandra Kautzky-Willer از دانشگاه پزشکی وین و از بیمارستان عمومی وین اعلام کرده است که زنان مبتلا به دیابت سه برابر نسبت به مردان مبتلا به دیابت در معرض خطر سکته مغزی قرار دارند .  

دکتر Kautzky-Willer معتقد است که دلیل افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی از اختلال تنظیم قند خون ناشی می شود . کارکرد و عملکرد عروق و انعقاد خون ، تغییرات نامطلوب محسوب می شوند و همین امر باعث می شود زنان بیشتر در خطر انعقاد خون قرار گیرند .

بنا به اعتقاد این پژوهشگر دانشگاه پزشکی وین میزان قند خون بالا تنها مشکل اصلی نیست بلکه فشار خون بالا ، التهاب  و شیوه های مختلف زندگی از عواملی هستند که در این مساله تاثیر مستقیم می گذارند و این نشان می دهد که فقط درمان دیابت از خطر سکته مغزی جلوگیری نمی کند .

در این مساله زنان باید نسبت به مردان بیشتر به ورزش کردن بپردازند و به خوردن غذاهای سالم اهمیت دهند و نسبت به مردها از غذاهای کم چرب تر استفاده کنند و گوشت قرمز را کمتر در رژم غذایی خود قرار دهند .

پژوهشگران و متخصصان معتقد هستند که شیوه زندگی سالم در زنان می تواند خطر ابتلا به دیابت حاملگی را در آنها کاهش دهد . کسانی که در دوران بارداری دچار دیابت حاملگی می شوند بیشتر در خطر دیابت نوع 2 هستند . داشتن یک برنامه منظم که در آن ورزش ، رژیم غذایی سالم ، استفاده درست از راهکارهای پزشکی گنجانده شده باشد ، می تواند در جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی – عروقی نیز کمک کند .

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا