ناسا چگونه از مریخ نمونه بر می دارد؟

به گزارش سیناپرس،مریخ نورد استقامت یا همان Perseverance ناسا تا کنون ماموریت شگفت انگیزی روی مریخ انجام داده است. یکی از مهمترین اقدامات این مریخ نورد، جمع آوری نمونه های سطحی از مریخ است. ناسا به تازگی توضیحاتی در این زمینه ارائه داده است.

مریخ نورد استقامت یکی از موفق ترین ماموریت های انجام شده در سیاره سرخ را اجرا کرده است. تاکنون این مریخ نورد نه تنها نشانه ‌های احتمالی حیات در مریخ را کشف کرده، بلکه نمونه ‌های متعددی را از سطح سیاره سرخ جمع‌ آوری کرده که ستاره‌ شناسان امیدوارند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ این سیاره مورد استفاده قرار گیرد.

به تازگی سازمان فضایی ناسا ویدیوی جدیدی را به اشتراک گذاشته است که جزئیات و نحوه عملکرد ماموریت بازگشت نمونه مریخ خود را نشان می دهد.

بر اساس این ویدئو، ناسا به نمونه فضاپیماهایی که در گذشته استفاده شده بود، اشاره کرده است. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، یک فضاپیما به سیاره سرخ سفر کرده و سپس راهی سطح این سیاره شده و در نهایت با استقامت ملاقات خواهد کرد. در این منطقه، استقامت محموله خود را تحویل فضاپیمای فوق می دهد تا عملیات بازگشت نمونه مریخ را آغاز کند.

در ادامه، نمونه‌ ها در فضا پیما بارگیری شده و سپس به مدار پرتاب می ‌شوند، جایی که با یک فضاپیمای بزرگ برای سفر به زمین متصل و نهایتا به زمین باز می گردد.  انجام موفقیت آمیز بازگشت نمونه های برداشته شده از  مریخ برای ادامه کاوش و کالبد شکافی اطلاعات و اکتشافاتی که در این سیاره انجام داده ایم، حیاتی است.

به گزارش سیناپرس،با توجه به اینکه ناسا امیدوار است روزی یک ماموریت سرنشین دار به مریخ بفرستد، داشتن اطلاعات بیشتر در مورد سطح و لایه های خاک و سنگ موجود در این سیاره می تواند به ما کمک کند تا راه های ایجاد اکسیژن در مریخ را تعیین کنیم و شاید حتی روزی راهی برای رشد غذا در این محل پیدا کنیم. البته، همه این موارد در آینده طولانی مدت متصور است.

منبع: bgr