کدام کشور بیشترین جهانگرد را دارد؟

سفرهای توریستی بین المللی در سال 2014 به رکورد 1.1 میلیارد نفری در سراسر دنیا رسید، این در حالی بود که در سال 2013 تعداد جهانگردان یک میلیارد نفر بود. سال 2014 پنجمین سال متوالی بود که تعداد جهان گردان رشد بیش از میزان متوسط بود. اروپا بیشترین رشد را در ارقام قطعی به خود دید اما امریکا و آسیا نیز رشد قابل توجهی داشتند.

در این میان، فرانسه کشوری بود که بیشترین تعداد بازدیدکننده یعنی بیش از 83 میلیون نفر را داشت و این رقم در مقایسه با کشور دوم یعنی ایالات متحده 10 میلیون نفر بیشتر بود. در حالی که ارقام بازدیدکنندگان از فرانسه ثابت باقی ماند، ایالات متحده و اسپانیا بیش از چهار میلیون نفر جهانگرد بیشتری را در مقایسه با سال 2013 جذب کردند.

چین هم حدود 55 میلیون جهانگرد را جذب کرد که بیشتر آن ها از هنگ کنگ، ماکائو و تایوان بودند. دیگر کشورهای موجود در فهرست 10 کشور برتر در جذب جهانگرد، نیز رشد مداومی را در ارقام داشتند به جز مکزیک که از تعداد 24 میلیون جهانگرد به بیش از 29 میلیون نفر طی 12 ماه رسید.

فرانسه بیشترین تعداد بازدیدکننده یعنی بیش از 83 میلیون نفر را دارد  و این رقم در مقایسه با کشور دوم یعنی ایالات متحده 10 میلیون نفر بیشتر است.

با این حال، از لحاظ میزان درآمد حاصل از طریق جهانگردی بین المللی، وضعیت تا حدی متفاوت بود. از لحاظ درآمد، ایالات متحده با درآمد 177 میلیارد دلار رتبه اول را داشت؛ اسپانیا رتبه دوم را دارا بود اما درآمد آن 65 میلیارد دلار یعنی اندکی بیش از یک سوم درآمد امریکایی ها از صنعت توریسم بود.

چین درآمد بیشتری نسبت به فرانسه داشت و فرانسه در حالی که در فهرست جذب جهانگرد رتبه اول را در داشت، از نظر درآمدزایی با درآمد 55 میلیارد دلار، رتبه چهارم را داشت. تایلند و هنگ کنگ هر دو از لحاظ درآمد در فهرست 10 کشور قرار داشتند در حالی که در فهرست کشورهای جاذب جهانگرد به چشم نمی خوردند.

از لحاظ شیوه های حمل و نقل مورد کاربرد برای توریسم بین المللی، مسافرت هوایی متداول ترین شیوه بود و 54 درصد جهانگردان از این روش سفر استفاده کردند. در این میان 39 درصد جهانگردان از طریق جاده مسافرت کردند و فقط پنج درصد از راه قایق و کشتی به مقصدشان رفتند و تعداد دو درصد نیز از طریق قطار مرزها را در نوردیدند.

 

ترجمه: شه تاو ناصری

منبع: مجمع جهانی اقتصاد

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا