از درمان آلزایمر پولی به دست نمی آید

دکتر مجتبی زارعی ،استاد نورولوژی و نوروساینس در گفت و گو با سیناپرس درباره بیماری آلزایمر گفت: در خصوص آلزایمر آمار درستی در دست نیست،اما منطقی است که این روند به دلیل بالارفتن سطح خدمات بهداشتی و بالارفتن 10سال امید به زندگی روبه رشد باشد.

این متخصص بیماری های مغز و اعصاب در ادامه افزود: هر چه سن جامعه افزایش پیدا کند احتمال ابتلای افراد به بیمارهایی چون آلزایمر، پارکینسون و سکته قلبی نیز بیشتر می شود وآنچه که باعث تاسف است عدم افزایش خدمات برای درمان و بهبودی افراد است؛ درحالی که با توجه به اینکه جمعیت ایران با یک شیب شدید رو به سالمندی است.

وی عنوان کرد: یکی از علل عدم ارائه خدمات برای بهبودی روند بیماری این افراد و عدم توجه به آن حتی در طرح تحول سلامت عدم تولید پول  از این بیماری است. به عنوان مثال در بیماری مثل تعویض زانو پول ایجاد می‌شود اما در درمان این بیماران پولی به دست نمی آید.

گفتنی است ،بیماری آلزایمر نوعی اختلال مغزی مزمن پیشرونده و ناتوان کننده است که بر روابط بین فردی و اجتماعی تاثیر نامطلوبی دارد.میزان بروز آلزایمر به طور هشداردهنده ای در تمام کشورها به ویژه در کشورهای دارای جمعیت سالمند یا رو به سالمندی در حال افزایش است و به عنوان یک دغدغه اجتماعی به شمار می رود.این بیماری از سن 40سالگی به بعد شیوع می یابد.

 

گفتگو: فرگل غفاری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا