برای شاد بودن میوه و سبزی بخورید

با توجه به تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان استرالیایی، خوردن مقادیر زیادی از میوه ها و سبزیجات می تواند به شادابی روحی انسان کمک کند.

تاکنون در هر دستورالعملی که برای مصرف بیشتر و یا بهتر میوه و سبزیجات ارائه شده، تنها سلامت جسمانی انسان را در نظر گرفته شده بود، در حالی که این تحقیقات جدید سلامت روانی فرد را مورد هدف قرار داده است.

دانشمندان دانشگاه کوئینزلند استرالیا این مساله را روی 12 هزار نفر آزمایش کرده و به این نتیجه دست یافتند که اگر انسان در روز هشت وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کند، از نظر روحی در شرایط بهتری قرار  خواهد گرفت.

دکتر ردزو موجسیک پژوهشگر دانشگاه کوئینزلند اعلام کرد که تاکنون در هر دستورالعملی که برای مصرف بیشتر و یا بهتر میوه و سبزیجات ارائه شده، تنها سلامت جسمانی انسان را در نظر گرفته شده بود، در حالی که این تحقیقات جدید سلامت روانی فرد را مورد هدف قرار داده است.

در این تحقیقات به میزان میوه و سبزیجات انتخاب شده توسط فرد توجه شده و سپس آن را با سطح خوشنودی، استرس و شادابی ایجاد شده پس از مصرف، مقایسه کرده اند. نتایج به دست آمده نشان می دهد که خوردن پنج وعده میوه و پنج گونه سبزیجات در هر روز باعث می شود تا فرد شاد تر و خوشنود تر باشد. کمتر از ده درصد افراد مورد آزمایش قرار گرفته، میزان میوه و سبزیجات خود را در روز ده وعده قرار داده بودند و نتیجه در این گروه ملموس تر و دقیق تر به نظر می رسید. به طور کلی با این بررسی ها می توان گفت، مصرف هشت وعده یا بیشتر میوه و سبزیجات در روز به سلامت روانی فرد کمک می کند و وی را از نظر روحی شاد تر نگه  داشته و میزان رضایت فرد از زندگی را بیشتر می کند.

منبع: Xinhua

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا