ترجمه علوم سلولی در تمام رشته‌های پزشکی ضروری است

 امیرعلی حمیدیه در بازدید از بیمارستان خاتم النبیاء با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بخش تحقیقاتی این بیمارستان اظهار کرد: توانایی تولید محصولات سلولی به شکل گسترده در حوزه علوم سلولی در کشور وجود دارد و باید سرمایه گذاری لازم در بخش هایی که به بازار نزدیک تر هستند، صورت پذیرد.

وی همچنین با اشاره به کارگروهی و پیشرفت مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفاء در دیگر حوزه ها از جمله اورولوژی، پوست، چشم و سرطان، پیشنهاد تاسیس مرکز تحقیقات سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در این مرکز را ارائه کرد.
حمیدیه گفت: اولین آیین نامه سلول، بافت و ژن درمانی و همچنین آیین نامه مراکز اهدای سلول های بنیادی خونساز تاکنون با پیگیری ستاد سلول های بنیادی به ثبت رسیده است و اکنون نیز درحال پیگیری ثبت آیین نامه مراکز سلول درمانی در معاونت درمان وزارت بهداشت هستیم.
محمد امیرخانی دبیر شورای راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی نیز در بازدید از این مرکز گفت: این ستاد با دید گسترده ای به رصد تمام مراکز مرتبط مبادرت می ورزد و این رصد تا به حال نشان دهنده ظرفیت بالای کشور در حوزه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی بوده است.
وی با بیان اینکه در دیگر استان ها نیز این اتفاق افتاده است و وارد شدن تمام مراکز به شبکه ستاد می تواند راهگشای امور باشد، افزود: چهارچوب قوانین مربوطه در این راستا نیز باید تهیه و تدوین و الزامات لازم درنظرگرفته شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا