ژن های انسان پس از مرگ زنده خواهند ماند

تا به امروز گمان بر این بود که هر گونه فرایند بیولوژیکی با مرگ انسان پایان می یابد اما بر اساس پژوهشی جدید در این زمینه بسیاری از ژن ها تا 4 روز پس از مرگ پزشکی نیز به فعالیت خود ادامه می دهند. این ژن ها نمی توانند افراد را زنده کنند اما این کشف می تواند اثرات بسیار عظیمی بر روی پزشکی قانونی و دریافت کنندگان اهدا کننده عضو داشته باشد.

بر اساس اظهارات مجله علوم، پژوهش های جدید بر روی اجساد انسان ها نشان داده اند که برخی از ژن ها بعد از مرگ نیز فعال می مانند اما هنوز درباره حد و اندازه این پدیده بسیار عجیب دانشی به دست نیامده است.

گروهی از مطالعات جدید در این زمینه باورهای ما در زمینه مرگ چیزی که پس از آن در بدن افراد رخ می دهد را به چالش کشیده اند. پیتر نوبل به عنوان زیست شناس دانشگاه واشنگتن به همراه همکارانش نشان دادن که برخی از بخش های بدن حتی پس از مرگ نیز فعال می مانند. این اطلاعات در آینده ممکن است برای دانشمندانی که به دنبال بهبود راه هایی برای اهدا عضو هستند و همچنین پزشکی قانونی مورد استفاده قرار گیرند.

بر اساس اظهارات مجله علوم، پژوهش های جدید بر روی اجساد انسان ها نشان داده اند که برخی از ژن ها بعد از مرگ نیز فعال می مانند اما هنوز درباره حد و اندازه این پدیده بسیار عجیب دانشی به دست نیامده است. نوبل و همکارانش با تجزیه و تحلیل بافت های حیواناتی که به تازگی مرده اند به شمارش و بررسی صدها ژنی پرداختند که به مدت چند روز پس از مرگ نیز همچنان فعال مانده اند. اگر این امر درباره انسان ها نیز محقق باشد (که به احتمال زیاد هست) می تواند رویکرد علم به تعریف مرگ را کاملا متحول سازد.

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا