از نوشیدن چای بسیار داغ پرهیز کنید

  تیمی از پژوهشگران بین المللی با همکاری سازمان جهانی پژوهش های سرطان  (IARC) واقع در شهر لیون فرانسه در حال بررسی تاثیر و نقش نوشیدن مایعات داغ در ابتلا به سرطان هستند. علی رغم کمبود شواهد و مدارک قطعی، مطالعات این پژوهشگران نشان می دهد ارتباط معنا داری بین ابتلا به سرطان مری و نوشیدن مایعات بسیار داغ وجود دارد . در بیانیه رسمی سازمان جهانی پژوهش های سرطان که به تازگی منتشر شده است، نوشیدن مایعات داغ در گروه 2A ( درصد خطر بالا )عوامل ایجاد سرطان دسته بندی شده است.

در حال حاضر مصرف دخانیات و نوشیدن الکل در کشورهای صنعتی و ثروتنمد دنیا از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان مری محسوب می شوند اما این سرطان در بخش هایی از جهان مانند کشورهای آسیائی ؛ آمریکای جنوبی و شرق آفریقا که مردم آن عادت به نوشیدن چای و نوشیدنی های بسیار داغ دارند، دلیل بروز سرطان مری محسوب می شود.

در همین رابطه کریستوفر وایلد مدیر سازمان جهانی پژوهش های سرطان اعلام کرد: نتایج به دست آمده از این پژوهش ها نشان می دهد که نوشیدن مایعات خیلی داغ ، احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهد و این موضوع بیشتر از این که به نوع نوشیدنی مربوط باشد، به دمای بالای آن در هنگام نوشیدن ارتباط دارد.

وی در ادامه توضیحات خود افزود: در حال حاضر مصرف دخانیات و نوشیدن الکل در کشورهای صنعتی و ثروتنمد دنیا از مهمترین عوامل ابتلا به سرطان مری محسوب می شوند اما این سرطان در بخش هایی از جهان مانند کشورهای آسیائی ؛ آمریکای جنوبی و شرق آفریقا که مردم آن عادت به نوشیدن چای و نوشیدنی های بسیار داغ دارند، دلیل بروز سرطان مری محسوب می شود.

لازم به توضیح است که در مطالعات فوق الذکر، کشورهای چین؛ ایران، ترکیه و بخش هایی از آمریکای جنوبی انجام شده است که مردم آن عادت به نوشیدن چای و قهوه در حالتی که دمای آن بالای هفتاد درجه سلیسیوس دارند.

پژوهشگران در این مطالعات با بررسی موارد ابتلا به سرطان مری در کشورهای فوق و همچنین انجام آزمایش های متعددی روی حیوانات دریافتند که نوشیدن مایعات داغ سبب ایجاد تومور در مناطق داخلی بدن که با این نوشیدنی ها تماس مستقیم دارند ، خواهد شد.

در حال حاضر سرطان مری به عنوان هشتمین سرطان رایج در سراسر دنیا محسوب شده و یکی از مهمترین سرطان هایی است که منجر به مرگ انسان ها می شود. آمارهای بین المللی حاکی از این موضوع است که تنها در سال 2012 میلادی بیش از 400 هزار نفر در سراسر دنیا بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا