متأهل ها شانس بیشتری برای غلبه بر سرطان دارند

تحقیقات قبلی نشان از ارتباط احتمالی میان وضعیت زندگی (متأهل یا مجرد بودن) و شانس نجات از بیماریهای مختلف داشته است و حالا مشخص شده افرادی که ازدواج می کنند در مقایسه با آنهایی که مجرد می مانند بهتر می توانند با سرطان مبارزه کنند. این نتیجه تحقیقات جدید گروهی از محققان پیشرو در عرصه درمان بیماری قرن است.

در قالب بزرگترین تحقیقاتی که تاکنون در این عرصه انجام شده بیش از 60 هزار بیمار مبتلا به انواع سرطان خون مورد بررسی قرار گرفتند. محققان دریافتند آن دسته از بیمارانی که ازدواج کرده اند در مقایسه با آنهایی که همچنان مجرد مانده اند حدود 20 درصد شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.

پزشکان در مواجه با بیمار سرطانی که بستگان چندانی ندارد و یا تنها زندگی می کند، این وضعیت را همچون یک علامت هشدار در نظر می گیرند

نتایج این مطالعه در بزرگترین کنفرانس سرطان که در شیکاگو برگزار شد در اختیار عموم مردم دنیا قرار گرفت.

یکی از محققانی که در این پروژه از دانشگاه کالیفرنیا در سن دیگو حضور داشته می گوید: مجرد ماندن در نظر پزشکانی که با سرطان سر و کار دارند در حکم پرچم قرمز است. آنها در مواجه با بیمار سرطانی که بستگان چندانی ندارد و یا تنها زندگی می کند، این وضعیت را همچون یک علامت هشدار در نظر می گیرند.

به عقیده محققان، داشتن همسر برای بیماران سرطانی کمک زیادی به امید داشتن به زندگی و دنبال کردن شیوه های درمانی می کند.

در این تحقیقات مشخص شده که مردان سرطانی در مقایسه با زنان سرطانی از اینکه همسری داشته باشند شانس بیشتری برای ادامه زندگی خواهند داشت. در واقع تحقیقات ثابت کرده که مردان در این شرایط به دنبال کسب حمایتهای اجتماعی بیشتری نسبت به زنان هستند.

تحقیقات اخیر همچنین نشان داد که فرقی نمی کند فرد مبتلا به چه نوع سرطانی باشد، داشتن همسر به چنین بیماری کمک می کند تا با شانس بیشتری روند درمان خود را دنبال کند.

منبع:mirror

مترجم:مهدی پیرگزی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا