ایجاد زیرساخت های توسعه فناوری در سطح استان

دکتر معصومه خان احمدی در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس با اشاره به فعالیت های پارک علم و فناوری کرمانشاه، اظهار کرد: پارک علم و فناوری کرمانشاه از ابتدای فعالیت خود که نزدیک به یک دهه از آن می گذرد و با مراکز رشد شروع شده، حدود 400 شرکت را تحت حمایت قرار داده است. در حال حاضر نزدیک به 300 شرکت از این شرکت ها فعال هستند و حدود 1000 نفر اشتغالزایی دارند. فروش سال گذشته این شرکت ها بالغ بر 45 میلیارد تومان بوده است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: ما در این پارک، شرکت ها را در حوزه های مختلف مورد حمایت قرار دادیم. 35 درصد این شرکت ها در حوزه برق و کامپیوتر، 30 درصد در حوزه کشاورزی و مابقی شرکت ها در رشته های دیگر به فعالیت می پردازند.

وی تصریح کرد: در پارک علم و فناوری کرمانشاه 2 مرکز رشد جامع و ICT وجود دارد. همچنین 5 مرکز رشد هم در 5 شهرستان استان واقع هستند. علاوه بر این، 2 کانون شکوفایی در 2 شهرستان دیگر مشغول فعالیتند. به عبارت دیگر، در کل استان، زیرساخت های لازم برای توسعه فناوری توسط پارک علم و فناوری کرمانشاه ایجاد شده است.

خان احمدی یادآور شد: در سطح استان کرمانشاه 51 شرکت دانش بنیان وجود دارد که 87 درصد این شرکت ها در خود پارک مستقر هستند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که چه حمایت هایی از این شرکت ها به عمل می آورید؟ گفت: حمایت از شرکت ها در حوزه های مختلف انجام می شود. این حمایت ها شامل ارایه تسهیلات اولیه برای شکل گیری شرکت ها، تسهیلات توسعه فعالیت، ارایه آموزش های لازم از جمله در حوزه کسب و کار، ارایه مشاوره های فنی، مشاوره تدوین استانداردها، مشاوره بیمه و حقوقی، خدمات تجاری سازی، ثبت برند، ثبت اختراع و نیز همکاری در اخذ مجوز و تاییدیه ها است. علاوه بر این خدمات، ما شبکه اتصال به سرمایه گذاران را داریم که به خوبی توانسته ارتباط شرکت های دانش بنیان و فناور را با مدیران دستگاه های اجرایی و مدیران بخش های خصوصی برقرار کند. این ارتباط از طریق برپایی نشست های فناوری ایجاد می شود.

پارک علم و فناوری کرمانشاه از ابتدای فعالیت خود که نزدیک به یک دهه از آن می گذرد و با مراکز رشد شروع شده، حدود 400 شرکت را تحت حمایت قرار داده است. در حال حاضر نزدیک به 300 شرکت از این شرکت ها فعال هستند

وی ادامه داد: ما در پارک علم و فناوری کرمانشاه، صندوق پژوهش و فناوری مستقر کردیم که خدمات مالی به شرکت ها ارایه می کند. علاوه بر این، صندوق عامل صندوق نوآوری و شکوفایی هم هست. همچنین کارگزار تایید صلاحیت شرکت های دانش بنیان در اینجا استقرار یافته که به شرکت ها خدمات ارایه می کند.

خان احمدی با اشاره به دستاوردهای شاخص شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری کرمانشاه، خاطرنشان کرد: یکی از شرکت های ما در بحث تولید خط مکانیزاسیون کشت نشا در حال فعالیت است که نزدیک به 85 درصد از بازار کشور را در اختیار دارد. نمونه های ساخت این شرکت کاملا قابل رقابت با نمونه های وارداتی از کشور ایتالیا است و بسیار هم مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود: یکی دیگر از شرکت های ما در حوزه تولید نرم افزار فعالیت می کند. همچنین شرکتی داریم که در حوزه تولید تجهیزات پزشکی فعال است. این شرکت محصولات خود را در سال گذشته به 2 کشور صادر کرده است و از شرکت های موفق کشور در این حوزه است. دانش فنی تولید تجهیزات پزشکی این شرکت از صفر تا صد متعلق به خودشان است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه گفت: در حوزه تولید تجهیزات مخابراتی نیز شرکتی مورد حمایت پارک قرار گرفته که از شرکت های بسیار موفق کشور است. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا