دومین رویداد ملی کارآفرینی سلامت شهریور ماه برگزار می شود

 رییس پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی ابن سینا روز سه شنبه در نشست خبری اینوتک ملی سلامت 2، شکل گیری و توسعه اکوسیستم کارآفرینی در حوره سلامت را از اهداف محوری این رویداد اعلام کرد و گفت: توانمندسازی مدیریتی شرکت ها و هسته های نوپا، کمک به بازاریابی شرکت های دارای محصول مستقر در مراکز رشد، حمایت مادی و معنوی از شرکت های نوپا و شناساندن قطب های شبکه سازی به کارآفرینان از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

دکتر محمدمهدی آخوندی اظهار کرد: فرآورده های دارویی و تشخیصی، تجهیزات پزشکی و توانبخشی، خدمات گردشگری و سلامت و فناوری اطلاعات پزشکی و سلامت از محورهای اینوتک سلامت 2 است.
وی برگزاری پنل ها، برپایی کارگاه های آموزشی، ارائه ایده های برتر در این حوزه و برگزاری نمایشگاه را از جمله برنامه های جانبی این رویداد برشمرد.
آخوندی، گردشگری سلامت، چالش ها و فرصت ها، ارائه نوین خدمات پزشکی، مدل های مشارکت ویژه شرکت های نوپا و الگوی قابل بهره برداری برای زیرساخت دانشگاه ها و پژوهشگاه های نسل سوم کارآفرین حوزه سلامت را از موضوعات پنل ها اعلام کرد.

** ایجاد پارک های علم و فناوری بیانگر حمایت نظام از توسعه فناوری است
وی به تاسیس پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در اغلب دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: این اقدام نشان دهنده تصمیم دولت و نظام برای حمایت از توسعه فناوری است.
رییس پژوهشگاه ابن سینا اظهار کرد: شاید در برخی مواقع، فراهم شدن قوانین، مقررات، چهارچوب ها و حتی حمایت مالی نتواند نتیجه کار را به سمت مطلوب به پیش ببرد و اقدامی مناسب برای توسعه فناوری باید انجام گیرد.
آخوندی بر لزوم ارتباط صحیح و حمایت مناسب از ایده ها و فناوری تاکید کرد و گفت: اینوتک سلامت 2 می خواهد این موضوعات مهم را در فضایی کوچک تر ایجاد کند.
وی افزود: در بسیاری موارد، محقق و دانشمند ار نابودی ایده اش و سرمایه گذار از تلف شدن سرمایه خود نگران است که باید با مدیریت صحیح و حمایت مناسب این نگرانی ها کاسته شود تا بتوان ایده های مناسب را تجاری سازی کرد.
آخوندی به حمایت های نظام از کارآفرینی اشاره کرد وگفت: کارآفرینی یکی از مهمترین سیاست های دولت می باشد و درصدد است با فراهم شدن الزامات آن، کشور توسعه پیدا کند.
دبیر شورای سیاستگذاری اینوتک سلامت 2 نیز به آغاز ثبت نام داوطلبان اشاره کرد و گفت: افراد به صورت انفرادی یا گروهی تا 15 مرداد ماه مهلت دارند در این رویداد ثبت نام کنند.
دکتر لاله گیاهی به حمایت بسیاری از نهادها از افراد و یا گروه های برگزیده اشاره کرد و گفت: نمایشگاه جانبی فرصتی مناسب برای معرفی ایده ها به سایر افراد به خصوص سرمایه گذاران است.
سایت اینترنتی این رویداد به نشانی Inotechsalamat.com و درگاه ثبت نام الکترونیک ‌آماده ثبت نام به صورت انفرادی و گروهی است.
دومین رویداد ملی اینوتک سلامت 2 با همکاری مشترک مرکز رشد فناوری سلامت ابن سینا، مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مرکز رشد تجهیزات پزشکی توانبخشی و اندام مصنوعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.
این رویداد با حضور هسته ها و شرکت های فناور، دانشجویان، تیم های علاقمند به کارآفرینی و دارای ایده، سیاستگذاران حوزه سلامت، شرکت های بازارساز حوزه سلامت، سرمایه گذاران خطرپذیر و مدیران مراکر رشد سلامت و پارک های علم و فناوری برگزار می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا