عکس‌های ترسناک روی پاکت سیگار در ترک آن مؤثر هستند

 طی پژوهشی چهار هفته‌ای روی بیش از دو هزار سیگاری مشخص شد که 40 درصد از سیگاری‌هایی که تصاویر وحشتناک روی پاکت سیگارشان بود احتمال ترک برایشان وجود داشت. این رقم برای پاکت سیگارهایی که تنها هشدارهای نوشته شده داشت، 34 درصد گزارش شد.

در آخر این تحقیق تقریباً شش درصد از گروه مصرف‌کننده‌ها با پاکت‌های عکس‌دار و چهار درصد از مصرف‌کننده‌ها با پاکت‌های هشدارآمیز کشیدن سیگار را ترک کردند.
عکس روی پاکت‌ها در این پژوهش شامل وجود حفره‌ای در گردن و خروج دود از این عضو شخصی با دندان‌های زشت، ریه‌های تباه‌شده بدشکل، دندان‌های فساد یافته و بیمار در حال احتضار بود.
 
به گفته محققان مرگ ناشی از سیگار کاملاً قابل جلوگیری است و به همین علت نتایج یافته‌هایی چون این پژوهش از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که تنها با اضافه کردن یک سمبل بر روی پاکت می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌های وحشتناک نظیر سرطان‌ها که ریشه در کشیدن سیگار دارند و همچنین تمایل کودکان به این قبیل عادات جلوگیری کرد.به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری به نقل از کتابخانه ملی پزشکی آمریکا،این پژوهش در مجله "JAMA Internal Medicine" منتشر شده است
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا