نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیشرفت ایرانیان در پیوند مغز استخوان نشانه برنامه ریزی های خوب است

'نبیل احمد' که چندی قبل در نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در ایران حضور داشت، به ایرنا گفت: با سفر به ایران و حضور در جشنواره متوجه شدم که چشم انداز پررنگی برای درمان سلولی در ایران وجود دارد و این چشم انداز در زمینه پیوندهای مغز استخوان و مهندسی ژنتیک برای درمان سرطان نیز به وضوح قابل ملاحظه است.
وی اظهارکرد: پیوند مغز استخوان در ایران بسیار پیشرفت کرده است، بحث درمان سلولی و مهندسی ژنتیک از مباحثی است که در کل دنیا در حال رشد است و در ایران نیز برنامه ریزی و مولفه های تاثیرگذار در این زمینه به خوبی چیده شده و تدابیر لازم برای آن اتخاذ شده است.
احمد گفت: با توجه به پیشرفت های ایران در زمینه سلول های بنیادی در چند سال اخیر، آینده علوم و فناوری های سلول های بنیادی و نیز مباحث سلول درمانی و مهندسی ژنتیک در ایران بسیار نویدبخش است و به موفقیت و دستاوردهای بیشتر در این زمینه بسیار امیدوار هستیم.
نخستین جشنواره ملی وکنگره بین المللی علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی 30 اردیبهشت تا یکم خرداد ماه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مرکز همایش های بین المللی رایزن تهران برگزار شد.
در این جشنواره علاوه بر محققان، دانش آموزان و دانشجویان، شرکت های دانش بنیان فعال درحوزه سلول های بنیادی نیز حضور داشتند.
همچنین درطول برگزاری این جشنواره یک فن بازار برپا شد و ایده های برتر در حوزه سلول های بنیادی به صنایع و صنعتگران معرفی شد.
در بخش کنگره این جشنواره نیز سخنرانان خارجی آخرین دستاوردهای خود را در این زمینه ارایه کردند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل