سن ازدواج تا ۱۰سال افزایش یافته است

 دکترمحمد اسماعیل مطلق روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: یکی از مهمترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه بهداشت، توجه به سلامت افراد جامعه در سنین ازدواج و باروری است.وی با بیان اینکه سن ازدواج در سال‌های اخیر ۴ تا ۶ سال افزایش یافته است، ادامه داد: این افزایش سن ازدواج در برخی مناطق به ۱۰ سال نیز رسیده است.

مطلق با اعلام اینکه در سال ۸۵ تا ۹۳ فاصله ازدواج تا فرزندآوری بیش از ۳ سال بوده است، گفت: فاصله تولد اول تا دوم بالای ۵ سال است.

وی به ترویج زایمان طبیعی به عنوان یکی از برنامه‌های موفق وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشترین سزارین در منطقه مربوط به ایران بوده است، ما توانسته‌ایم بین ۶.۵ تا ۱۰ درصد آمار سزارین را کاهش دهیم.مطلق همچنین از وجود ۳ میلیون زوج نابارور در کشور خبر داد و گفت: برنامه‌های ما در جهت حمایت از زوجین نابارور باعث شد که در سال گذشته یک میلیون و ۵۷۰ هزار تولد داشته باشیم که نسبت به سال قبل از آن ۳۶ هزار مورد افزایش تولد داشته‌ایم.

وی از کاهش مرگ و میر به دنبال برنامه‌های وزارت بهداشت در کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته ۷۰ هزار مورد کاهش مرگ و میر داشته‌ایم. مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و جوانان وزارت بهداشت با اعلام اینکه یک میلیون و ۱۹۵ هزار نفر در سال گذشته به جمعیت کشور اضافه شده است، اظهار داشت: سن امید به زندگی در خانم‌ها ۷۴ و در آقایان ۷۲.۸ سال است که بر اساس برنامه‌ریزی که در برنامه ششم توسعه انجام داده‌ایم، این میزان به ۷۶ سال برای زنان و ۷۴ سال برای آقایان می‌رسد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا