هر ساله 90 هزار بیمار به آمار بیماران سرطانی ایران افزوده می شود

 پروفسور ناصر پارسا روز شنبه در گفت وگو با ایرنا، مبتلا شدن دختر 14 ساله به سرطان سینه در ایران را بسیار نگران کننده دانست و افزود: علت بروز این بیماری در سن کم نیاز به تحقیق و بررسی بیشتر دارد. وی با بیان اینکه حدود 600 هزار بیمار سرطانی بهبود یافته یا تحت درمان در ایران وجود دارد، اظهار کرد: هر ساله 90 هزار بیمار به آمار بیماران سرطانی ایران افزوده می شود.

عضو انجمن تحقیقات سرطان شناسی آمریکا افزود: براساس آمارهای موجود سرطان معده و پروستات در مردان و سرطان سینه و معده در بانوان ایرانی شایعتر است.
وی پیشگیری را مهمترین عامل در جلوگیری از سرطان خواند و گفت: آموزش های عمومی باید در کشور بالا برود و سبک زندگی و ذائقه افراد تغییر کند.
پروفسور پارسا افزود: استفاده بیشتر از سبزیجات و کاهش مصرف گوشت قرمز هدایت مردم به سوی ورزش در جلوگیری از ابتلا به سرطان موثر هستند.
وی تاکید کرد: مصرف دخانیات و مشروبات الکلی به شدت برای سلامتی مضر است و باعث بروز سرطان های ریه و مثانه می شود.
وی با تاکید بر لزوم کنترل استرس های محیطی افزود: استرس، سیستم ایمنی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بروز انواع بیمارها می شود.
به گفته وی با توجه به شرایط آب و هوایی استان لرستان و نوع تغذیه افراد هنوز به طور قطعی نمی توان گفت که چه سرطانی در استان لرستان شایع است ولی براساس پرونده های بیماران سرطانی در بروجرد یک چهارم این بیماران از سرطان سینه رنج می برند.
پروفسور پارسا که رئیس موسسه خیریه سرطان مهیار بروجرد نیز می باشد با ارائه گزارشی از عملکرد این موسسه گفت: این موسسه از حدود هفت ماه پیش تاکنون 800 بیمار سرطانی را در شهر و روستاهای بروجرد شناسایی و با انعقاد تفاهم نامه با بیمارستان های کشور 175 تن از این بیماران را تحت درمان رایگان قرار داده است.
وی با بیان اینکه معالجه و درمان بیماران سرطانی حدود 150 میلیون ریال هزینه نیاز دارد، افزود: متاسفانه اغلب بیماران تحت پوشش زیر خط فقر هستند و توان درمان را ندارند.
وی گفت: امیدواریم با کمک و حمایت های مردمی از این موسسه تا سال آینده 650 بیمار دیگر این موسسه تحت درمان رایگان قرار گیرند.
وی برگزاری همایش های علمی و آموزشی برای ارتقای دانش پزشکی و بهداشتی مردم را در اولویت های کاری این موسسه دانست و افزود: برگزاری همایش سرطان مردان و پروستات، دیابت، قلب و عروق و تغذیه از دیگر برنامه های سال جاری موسسه خیریه سرطان مهیار بروجرد می باشند.
وی اضافه کرد: برگزاری این همایش ها زمینه را برای حضور جراحان و پزشکان فوق تخصص و برجسته کشور در بروجرد فراهم می کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا