ارتباط بین ترس از سوزن و رفتار والدین

آزمایشگاه ربکا فیلیا ریدل به تازگی عوامل دخیل در اضطرابی که کودکان پیش دبستانی به دلیل ترس از درد در هنگام تزریق واکسن تجربه می کنند را مورد بررسی قرار داده است. این مطالعه نشان داد که رفتار گذشته و حال والدین یکی از اصلی ترین دلایل این اضطراب به حساب می آید.

ترس از سوزن و واکسن زدن قبل از انجام این عمل به حدی شدید است که درست بعد از اتمام عمل تزریق پریشانی بیشتری را در برابر درد احساس می کنند و همین امر نیز موجب می شود که آنها در اقدامات پزشکی آینده از ملاقات با پزشک اجتناب کنند.

فیلیا ریدل در این باره بیان کرد: «ما رفتار این کودکان در قبل و بعد از تزریق را در دوره نوزادی و پیش دبستانی آنها مورد مشاهده قرار دادیم. هم چنین چگونگی تعامل والدین با کودکان و همچنین سخنانی که آنها در دوره نوزادی و پیش دبستانی به کودکان خود می گویند را نیز بررسی کردیم.» برای برخی از کودکان، ترس از سوزن و واکسن زدن قبل از انجام این عمل به حدی شدید است که درست بعد از اتمام عمل تزریق پریشانی بیشتری را در برابر درد احساس می کنند و همین امر نیز موجب می شود که آنها در اقدامات پزشکی آینده از ملاقات با پزشک اجتناب کنند.

فیلیا ریدل در ادامه اظهار کرد که:«ما مایل به دانستن این نکته بودیم که آیا پاسخ به درد و رفتار والدین در طول دوره نوزادی ترس از سوزن در دوران پیش دبستانی را پیش بینی می کند یا خیر.» به این ترتیب از والدین درباره میزان ترسشان قبل از عمل تزریق و همچنین میزان ترسی که والدین از فرزندان خود انتظار داشتند، سوال شد.

این یافته ها اهمیت ارائه مصاحبه هایی با والدین برای کمک به آنها در زمینه ارائه بهترین پشتیبانی به کودکانشان و هدایت آنها در طی روندهای دردناک پزشکی را بیش از پیش منعکس می سازد .

منبع: sciencedaily

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا