تاثیر ژن ها بر تحصیلات بهتر

پیش از این دانشمندان بارها به اثر مواردی مانند محیط زندگی، خانواده و محیط تحصیل بر روی میزان یادگیری و نحوه انجام تحصیل پرداخته اند ولی در کمتر تحقیقات به عناصر درونی بدن انسان برای یادگیری توجه شده است. به تازگی دانشمندان موفق شده اند تا به اطلاعات ویژه ای دست پیدا کنند که نشان می دهد 74 نقطه موجود در ژنوم انسانی می تواند بر روی تحصیلات انسان ها تاثیر گذار باشد.

در طی این تحقیقات دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ساختارهای ژنتیکی انسان ها نیز می تواند بر روی نحوه تحصیل آنها تاثیر بسیار بالایی داشته باشد.

این تحقیقات که بر پایه علوم ژنتیک اجتماعی انجام شده است شامل تحقیق و بررسی یک جامعه آماری متشکل از 30 هزار نفر در اروپا بوده است. در طی این تحقیقات دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ساختارهای ژنتیکی انسان ها نیز می تواند بر روی نحوه تحصیل آنها تاثیر بسیار بالایی داشته باشد.

تحقیقات پیشین انجام شده توسط این تیم پژوهشی نیز نشان از این داشته است که عوامل ژنتیکی موجب ایجاد تغییراتی 20 درصدی در میزان تعهد به ادامه تحصیلات می شود. با این حال این تحقیق جدید توانسته است تا این اطلاعات را به تکامل برساند و نشان بدهد که تعداد ژن های دخیل در این پدیده به مراتب بالاتر هستند.

حال در صورتی که علوم ژنتیکی بتواند موجب ایجاد امکان دستکاری این ژن ها شود، می توان علاقه به ادامه تحصیلات آکادمیک در میان انسان ها را نیز بالا برد. در عین حال نیز با توجه به تحقیقاتی دیگر که نشان داده اند که ادامه تحصیل می تواند از ابتلا به آلزایمر پیشگیری کند می توان اهمیت رفتار این ژن ها را حتی در کاربردهای پزشکی نیز بسط داد.

منبع: Gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا