80 درصد شهرنشینان در معرض هوای آلوده قرار دارند

شاید تا نیم قرن پیش اصلی ترین دلیل مرگ و میر انسان ها در بیماری های ویروسی و یا مواردی مانند سرطان خلاصه می شد، با این وجود این شرایط در قرن جاری تغییر کرده است و آلودگی هوا و بیماری های ناشی از آن به دلیل اصلی مرگ و میر در نسل بشر تبدیل شده است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط این سازمان، از میان هر 5 ساکن محیط های شهری در جهان، چهار نفر از هوای پاک محروم هستند و این امر به معنای در خطر قرار داشتن نزدیک به 80 درصد از انسان های زمین است.

وضعیت آلودگی هوای زمین به شدت وخیم است و تلاش های فراوان برای کاهش آلودگی هوای شهرها نیز موفقیت آمیز نبوده است. در این میان سازمان سلامت جهانی نیز در گزارشی به این پدیده پرداخته است و آماری تکان دهنده را از آلودگی هوا منتشر ساخته است.

بر اساس آمار منتشر شده توسط این سازمان، از میان هر 5 ساکن محیط های شهری در جهان، چهار نفر از هوای پاک محروم هستند و این امر به معنای در خطر قرار داشتن نزدیک به 80 درصد از انسان های زمین است. این گزارش ها در بازه زمانی بین سال های 2008 تا 2013 تهیه شده اند و این به این معنی است که در طول سه سال گذشته می توان انتظار داشت که حتی این آمار، بدتر نیز شده باشد.

برای تهیه این آمار، اطلاعاتی مربوط به ذرات کوچک تر از دو و نیم میکرون در سطح 67 کشور جهان و به صورت دقیق تر، 795 شهر تهیه شده است. نکته جالب این است که تقریبا 98 درصد از شهرهایی که در کشورهای در حال توسعه و یا کشورهای کم درآمد قرار دارند به سطح استانداردهای هوای مورد نیاز برای زندگی ساکنان خود دست پیدا نکرده اند.

به این ترتیب می توان انتظار داشت که بیماری هایی مانند امراض ریوی، بیماری های قلبی و … به صورت مستقیم به واسطه آلودگی هوا بر روی سلامتی انسان های این شهرها اثر بگذارد. بنابراین دفعه بعدی که خواستید با ماشین خود گشتی در شهرتان بزنید، بهتر است به این امر فکر کنید که با پیاده روی یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی تا چه اندازه می توانید به کاهش این بحران کمک کنید.

 

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا