عرضه تاکسی فضایی بوئینگ به تاخیر افتاد

شاید برای بسیاری از افراد، سفر به فضا به عنوان یک بخش مهم از یک شغل علمی برجسته به حساب بیاید ولی این دیدگاه در حال تغییر است و شرکت هایی مانند بوئینگ و اسپیس اکس در حال فعالیت برای ایجاد ساختاری جهت امکان سفر عموم مردم به فضا هستند.

شایعات متعددی پیرامون این شرکت به گوش می رسند که مهم ترین آنها حاکی از آن است که بوئینگ از نظر قیمت، توانایی رقابت با شرکت اسپیس اکس را ندارد.

در این میان شرکت بوئینگ با پروژه تاکسی فضایی خود قصد داشت تا به نخستین شرکت فعال در این زمینه بدل شود ولی به نظر می رسد که این امر عملی نخواهد بود زیرا پروژه تاکسی فضایی بوئینگ با تاخیر روبرو شده است. به این ترتیب می توان گفت که این پروژه تا سال 2018 میلادی به مرحله عملیاتی شدن نخواهد رسید.

این امر به این معنی است که شرکت اسپیس اکس فرصت این را دارد تا بتواند با عملیاتی کردن پروژه خود در زمان وعده داده شده توسط مدیران این شرکت یعنی سال 2017 به نخستین ارسال کننده گردشگر به فضا تبدیل شود.

این امر برای سازمان ناسا نیز تبعاتی را در بر خواهد داشت زیرا این شرکت مجبور به تغییر تقویم کاری خود خواهد بود و یا در صورت نیاز به فعالیت های مربوطه در زمانی پیش از سال 2018، شرکت اسپیس اکس به عنوان تنها گزینه پیش روی آنها مطرح خواهد بود.

هنوز معلوم نیست که مشکل اصلی در بوئینگ به چه چیزی مربوط است و تنها شایعات متعددی پیرامون این شرکت به گوش می رسند که مهم ترین آنها حاکی از آن است که بوئینگ از نظر قیمت، توانایی رقابت با شرکت اسپیس اکس را ندارد و همین امر موجب شده است تا شاهد اختلال در این پروژه باشیم.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا