کشف شهر گمشده قوم مایا توسط پسر 15 ساله

یافته های بزرگ باستان شناسی و کشف محیط های قدیمی و باستانی دیگر نیازی به علوم دانشگاهی محض ندارند و به نظر می رسد که فناوری توانسته است تا به سادگی بسیاری از اقداماتی که باستان شناسان در انجام آن ناتوان هستند را برای انسان های عادی ممکن سازد.

این جوان با بررسی 22 عدد از صور فلکی دریافته بود که موقعیت قرارگیری آنها با تعداد 117 شهر قوم مایا تطبیق دارد و به همین دلیل از ساختاری مشابه برای یافتن شهر بعدی بر پایه بیست و سومین صورت فلکی استفاده کرده است

مصداق بارز این موضوع یافته شگفت انگیزی است که به تازگی توسط یک نوجوان 15 ساله کانادایی انجام شده است. این جوان که ویلیام گادوری نام دارد پس از بررسی اطلاعات مربوط به قوم مایا توانسته است تا یک شهد قدیمی و گم شده این قوم را از راه دور کشف کند.

گادوری که پس از هجوای رسانه ای پیرامون پیش بینی نابودی جهان در سال 2012 توسط قوم مایا، به تاریخچه این قوم باستانی قاره امریکا علاقه مند شده بود توانسته است تا با قرار دادن نقشه های معابد این قوم در کنار نقشه های واقعی روی زمین و موقعیت ستارگان به سرنخ هایی از یک شهر گمشده این قبیله دست پیدا کند.

این جوان با بررسی 22 عدد از صور فلکی دریافته بود که موقعیت قرارگیری آنها با تعداد 117 شهر قوم مایا تطبیق دارد و به همین دلیل از ساختاری مشابه برای یافتن شهر بعدی بر پایه بیست و سومین صورت فلکی استفاده کرده است. به این ترتیب او توانسته است تا یک یافته بسیار بزرگ را به جهانیان معرفی کند که پس از بررسی های دقیق توسط متخصصان، صحت آن تایید شده است.

شایان ذکر است که او به تازگی در آژانس فضایی کانادا حضور یافته و تئوری خود که موجب کشف این شهر شده بود را برای متخصصان این سازمان شرح داده است که این امر موجب شگفتی این دانشمندان برجسته شده است.

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا