شیوع آسیب زانو در بین ورزشکاران ایرانی

دکتر محمد رازی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری چهارمین کنگره بین المللی انجمن جراحی زانو، گفت: بعد از مسئله برجام، تعداد زیادی از مهمانان خارجی برای حضور در کنگره اعلام آمادگی کردند، اما دولت آمریکا قانونی را تصویب کرد که باعث شد تا تعداد مهمانان کنگره ما کم شود.

وی توضیح داد: تا قبل از این قانون، اروپایی ها برای رفتن به آمریکا نیاز به ویزا نداشتند اما دولت این کشور قانونی تصویب کرد که چنانچه افرادی به ایران سفر می کنند، برای رفتن به آمریکا باید ویزا بگیرند که همین مسئله تا حدودی بر حضور مهمانان خارجی کنگره جراحی زانو در ایران تاثیر گذاشت.

رازی در عین حال از حضور ۲۰ سخنران خارجی در کنگره جراحی زانو خبر داد و گفت: در این کنگره مهمانانی از آمریکا، اروپا و کشورهای همسایه، هند و پاکستان، حضور دارند.

وی از ارائه جدیدترین روش های جزاحی زانو، درمان مفصل زانو، آسیب های ورزشی و… در این کنگره خبر داد و افزود: در حال حاضر برای درمان این قبیل عارضه ها، نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم.

رازی در ادامه به وضعیت کجی های استخوان و ناهنجاری های مفصل زانو در کشور اشاره کرد و گفت: کمبود ویتامین d باعث شده تا حدود زیادی این قبیل عارضه تشدید شود. ضمن اینکه وزن زیاد هم در بروز تحلیل مفصل زانو اثرگذار است.

رئیس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران، با اعلام اینکه اصولا مفصل زانو از ۷۰ سالگی به بعد تعویض شود، افزود: متاسفانه مواردی از تعویض مفصل زانو در سنین 45 تا 55 سال در کشور مشاهده می شود که به خاطر عدم رعایت اصول بهداشتی مفصل زانو و وزن زیاد است.

رازی، با اعلام اینکه آسیب زانو در کشور بسیار شایع است، گفت: این قبیل آسیب ها در بسیاری از رشته های ورزشی مشترک است.

 چهارمین کنگره بین المللی دو سالانه جراحی های زانو و آسیب های ورزشی از ۲۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۵ در سالن همایش های برج میلادبرگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا