تست گلوکوز بدون نیاز به سوزن

به تازگی محققان دانشکده مهندسی دانشگاه کاردیف دستگاهی را اختراع کرده اند که می توان به کمک آن بدون زخم کردن انگشتان سطح گلوکز خون بدن را اندازه گیری کرد. این دستگاه حتی بعد از تنظیم شدن اولیه نیز به خون نیاز نخواهد داشت زیرا برای اندازه گیری میزان قند خون از امواج مایکروویو استفاده می کند. دستگاه یاد شده داده های جمع آوری شده توسط خود را به نرم افزار مرتبط ارسال خواهد کرد.

این دستگاه با استفاده از چسب خاصی به پوست بدن می چسبد که به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی در آن عمر مفید طولانی تری دارد.

پروفسور آدرین پورچ (Adrian Porch) به عنوان یکی از سازندگان این دستگاه اعلام کرده است که سطح امواج مایکروویو منتشر شده از این دستگاه بسیار پایین است و حتی نزدیک به امواجی نیست که برای پختن غذا در دستگاه های مایکروویو استفاده می شود. او در این باره بیان کرد که این امواج حتی از امواج تلفن های همراه نیز هزاران برابر کمتر است.

این دستگاه با استفاده از چسب خاصی به پوست بدن می چسبد که به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی در آن عمر مفید طولانی تری دارد. برخی از بیماران دیابتی به خصوص دیابت نوع 1 مجبورند تا میزان قند خون خود را در روز بارها اندازه گیری و هر دفعه با استفاده از سوزن دستگاه تست قند خون، انگشت خود را سوراخ کنند.

بنابراین ساخت چنین دستگاهی برای این نوع از بیماران می تواند بسیار مفید باشد و آنها را از ایجاد این زخم ها رها کند. با این حال، بررسی ها و آزمایش های ثانویه این دستگاه برای ورود عمده آن به بازار جهانی حداقل 5 سال طول می کشد زیرا این دستگاه هم اکنون تنها بر روی 50 بیمار مورد آزمایش قرار گرفته است تا تایید نهایی آن راه نسبتا زیادی باقی است.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا