پیوند سالانه 100 قلب در كشور

دكتر محمدحسین ماندگار در گفت و گو با ایرنا افزود:امروزه با استفاده از تكنیك های جدید انجام عمل جراحی پیوند قلب خیلی آسان تر انجام می شود.
وی تاكید كرد: نتایج كار در پیوند قلب نسبت به گذشته، خیلی بهتر و استفاده از داروهای جدید ، طول عمر بیمارانی كه پیوند قلب انجام می دهند را افزایش داده است.

** مراكز پیوند قلب در كشور روبه افزایش است
ماندگار با اشاره اینكه مراكز پیوند قلب در كشور روبه افزایش است، بیان كرد: در حال حاضر شش مركز در تهران و تمام مراكز بزرگ دانشگاهی مانند تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز مشغول به انجام این كار هستند.
استاد جراحی قلب و عروق ادامه داد: باتوجه به افزایش فعالیت مراكز پیوند قلب در كشور بطور یقین در سال های آینده بر تعداد عمل جراحی پیوند قلب در ایران افزوده خواهد شد.
وی به فعالیت مركز اعضای پیوندی وزارت بهداشت اشاره كرد و گفت: این واحد در پیدا كردن اهداكنندگان افرادی كه دچار مرگ مغزی شده اند، خیلی فعال است و اقدامات مناسب آنها سبب افزایش پیوند قلب شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: با اقدامات این واحد، اعضای پیوندی اعم از قلب، كبد، مغز و استخوان و پانكرانس در اختیار بیماران نیازمند قرار گرفته تا آنان بتواند به زندگی خود ادامه دهند.
وی به تعداد كشته شدگان براثر تصادفات رانندگی در كشور اشاره كرد و گفت: سالانه بین 18 تا 20 هزار كشته در تصادفات رانندگی در كشور داریم كه براساس آمار اعلام شده از این تعداد 6 تا 8 هزار نفر دچار مرگ معزی می شوند.
ماندگار اعلام كرد:ازمجموع این تعداد، افراد مناسب برای پیوند قلب 3 تا 4 هزار مرگ مغزی هستند كه متاسفانه خیلی كمتر از این تعداد، پیوندقلب در كشور انجام می گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا