آیا می توان مصدومان مرگ مغزی را به زندگی بازگرداند؟

به تازگی گروهی از پژوهشگران و محققان علم احیا در تلاش برای بازسازی مغز افراد مرده هستند.  بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه تلگراف انگلستان،به تازگی گروهی از دانشمندان  با تلاش برای بازسازی مغز افراد مرده یک آزمایش پزشکی پیشگامانه جدید، را برای اثبات نظریه فوق به اجرا گذاشته اند.

پژوهشگران در این آزمایش از روش های متعدد درمانی در جهت احیای مغز افرادی که صرفا از طریق دستگاه های حیات بخش زنده نگه داشته شده اند، استفاده خواهند کرد. در این روش درمانی ، سلول های بنیادی همراه با ترکیبی از پپتیدها به طور مستقیم به مغز این افراد تزریق می شوند.

به باور محققان ، این آزمایش یک گام مهم رو به جلو برای دانشمندان در این زمینه محسوب می شود. بر اساس این گزارش ، شرکت زیست فناوری  بیوکوارک Bioquark ایالات متحده آمریکا، مجوز ادامه این پروژه را با به کار گیری 20 بیمار که بر اثر آسیب های مغزی فوت کرده اند و به اصطلاح پزشکی دچار مرگ مغزی شده اند ، اخذ نموده است. پژوهشگران در این آزمایش از روش های متعدد درمانی در جهت احیای مغز افرادی که صرفا از طریق دستگاه های حیات بخش زنده نگه داشته شده اند، استفاده خواهند کرد. در این روش درمانی ، سلول های بنیادی همراه با ترکیبی از پپتیدها به طور مستقیم به مغز این افراد تزریق می شوند. به گفته اعضای این تیم تحقیقاتی ، علاوه برموارد فوق الذکر ، لیزر و دیگر تکنیک های تحریک عصب در ساقه مغز اعمال خواهند شد. این تیم تحقیقاتی امیدوار است که سلول های بنیادی یک نوع فرایند "راه اندازی مجدد سیستم"  را در افراد دچار مرگ مغزی رقم بزنند که در آن سلول های مغزی بتوانند خود به خود بازسازی را شروع کنند. این فرایند دقیقا شبیه به روش زیستی انواع خاصی از خزندگان و موجودات دریایی دربازسازی اندام از دست رفته است.

به گفته کارشناسان،  پروژه ReAnima یا انیمه مجدد، از موسسه ملی بهداشت در ایالات متحده آمریکا  و دولت هندوستان ، تاییدیه دریافت کرده است. این تیم قصد دارد تا بلافاصله شروع به جذب بیمار کرده و روش اولیه "اثبات مفاهیم" را در اوتاراکند، هند انجام دهد.

دکتر ایرا پاستور، مدیر عامل شرکت بیوکوارک، در این رابطه گفت: ما  امیدوار هستیم تا بتوانیم نتایج را ظرف دو تا سه ماه اول به اطلاع عموم مردم دنیا رسانده و شاهد بازگردندان افراد دچار مرگ مغزی به حیات شویم.

وی در تکمیل توضیحات خود افزود: این پژوهش ها ، اولین آزمایش از نوع خود و گام دیگری به سوی معکوس کردن احتمالی مرگ در زندگی ما به شمار می رود.

منبع: discovery

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا