دلیلی علمی برای بدبینی ناگهانی بانوان

بسیاری از بانوان در جهان بدون داشتن دلیل و منطق قابل اتکا، به همسران خود مشکوک و بدبین هستند و معمولا دلیل این امر برای بسیاری از افراد مشخص نیست. با این حال بر اساس تحقیقات جدید، بروز ناگهانی وهم و خیال در زنان (مثلا احساس بی وفایی شوهر نسبت به او پس از 20 سال زندگی مشترک) ممکن است نشانی بر وجود کیست بزرگی در مغز باشد.

بنا بر نظر پزشکان، کیست ممکن است در هر بخشی از مغز رشد کند و به تناسب محل رشد آن اختلالات خاصی در فرد ایجاد می شود.

داستان دست یافتن دانشمندان به این نظریه به این ترتیب بوده است که زنی 43 ساله در ترکیه به طور ناگهانی نسبت به وفاداری همسر خود مشکوک شد و به شروع به جستجوی تلفن همراه و وسایل شخصی او کرد. این زن در ماه ژانویه سال 2015 میلادی برای دریافت کمک های پزشکی درباره مشکوک بودن بیش از حدش به همسر خود به پزشک مراجعه کرد.

پس از انجام آزمایش های مکرر در این باره پزشکان از وجود یک کیست بزرگ در مغز او با خبر شدند که موجب بروز چنین اختلالاتی در فرد یاد شده شده بود. بنا بر نظر پزشکان این کیست ممکن است در هر بخشی از مغز رشد کند و به تناسب محل رشد آن اختلالات خاصی در فرد ایجاد می شود.

با این حال در این مورد جراحی و برداشتن این کیست از مغز بیمار ریسک بسیار بالایی داشت؛ بنابراین پزشکان برای درمان این زن داروی ضد جنون خاصی را برای وی تجویز کردند که احتمالا مصرف آن باید تا پایان عمر زن ادامه پیدا می کرد. پزشکان پس از ماه ها تحت نظر گرفتن بیمار متوجه بهبودی کامل زن و رهایی او بیماری روانی یاد شده شدند.

منبع: livescience

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا