ابداع روش آزمایش خون ویژه برای پارکینسون

بیماری پارکینسون در انسان ها زمانی خود را نشان می دهد که برای درمان دیر شده است. با این حال محققان دانشگاه لا تروب استرالیا به تازگی موفق به ایجاد آزمایش جدیدی شده اند که می تواند نشانه های خاصی را در سلول های خونی بیماران مبتلا به این بیماری تشخیص دهد.

این آزمایش می تواند مشکلی را در میتوکندری سلولی شناسایی کند که به موجب آن پروتئین انرژی و استرس زای خاصی به نام AMPK دائما فعال شده و به سلول ها آسیب می رساند.

بر اساس اظهارات این محققان، آزمایش یاد شده می تواند مشکلی را در میتوکندری سلولی شناسایی کند که به موجب آن پروتئین انرژی و استرس زای خاصی به نام AMPK دائما فعال شده و به سلول ها آسیب می رساند.

این تحقیق از سوی شخصی به نام مایکل جی فاکس که خود نیز مبتلا به پارکینسون است حمایت مالی می شود. با این حال حمایت های مالی 640 هزار دلاری او و نهادهای دیگر به دانشگاه یاد شده به منظور انجام تحقیقات بیشتر و آماده سازی این آزمایش برای خدمت به عموم مردم کافی نخواهد بود. علاوه بر این، حتی اگر حمایت های مالی بیشتری نیز در این زمینه انجام گیرد، پایان یافتن تحقیقات و آماده سازی این آزمایش برای ورود به بازار حداقل 5 سال زمان نیاز دارد.

هم اکنون، این محققان در حال انجام آزمایش های بیشتری برای یافته های خود هستند و تعداد افراد مورد مطالعه خود را از 38 به 70 افزایش داده اند. بر اساس گزارش ها، هدف این محققان انجام تحقیق هایی طولی بر روی هزاران مشارکت کننده 40 ساله است که به نوعی در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند. سپس این محققان می توانند روش آزمایشی خود را فراتر برده و آن را برای تشخیص سایر اختلالات عصبی نظیر آلزایمر نیز به کار برند.

منبع: Engadget