شناسایی 2 میلیون مورد جدید مبتلا به دیابت سالانه در جهان

دکتر محمدرضا بختیاری روز سه شنبه در این کنگره اظهار کرد: همچنین سالانه 30 میلیون مورد انتقال خون در آزمایشگاه های تشخیصی در جهان انجام و 44 هزار مورد جدید سرطان خون (لوسمی) در این آزمایشگاه ها شناسایی می شود که در روند درمان و بهبود بیماری بسیار موثر است.
وی افزود: به طور کلی آمارها نشان می دهند که بین 70 تا 80 درصد تصمیم گیری های بالینی اعم از تشخیص و درمان بر اساس پاسخ آزمایشگاه های بالینی صورت می گیرد و در برخی از بیماری های مرتبط با غدد درون ریز و قلبی این میزان بیش از 90 درصد است. 
دبیر علمی نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: این درحالی است که آزمایشگاهیان روزانه در معرض انواع آلودگی های شیمیایی، صوتی، میکروبی و هسته ای هستند و در چنینی شرایطی تلاش می کنند پاسخگوی نیازهای پزشکی بیماران باشند و جواب صحیح را ارائه دهند. 
بختیاری به همزمانی زادروز حکیم سیداسماعیل جرجانی با روز آزمایشگاهیان (30 فروردین ماه) اشاره کرد و افزود: در روزگاری که زبان عربی بر علوم مختلف تسلط یافته بود، حکیم جرجانی با تلاش فراوان سعی کرد با زبان فارسی علم را به درون جامعه ببرد و به این ترتیب امکان فهم و درک آن را برای عموم فراهم کرد. 
دبیر علمی این کنگره همچنین در مورد تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه کنگره گفت: تعداد 466 مقاله به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد پس از انجام داوری ها، 121 مقاله در قالب 22 سخنرانی و 254 مقاله در قالب پوستر ارائه می شود. 
بختیاری به برگزاری 20 کارگاه علمی کاربردی در جریان این کنگره اشاره کرد و افزود: همچنین نمایشگاهی شامل تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی با هدف ارائه آخرین فناوری های این حوزه در حاشیه این کنگره برپا شده است. 
نهمین کنگره بین المللی و چهاردهمین کنگره کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران از امروز سه شنبه 31 فروردین تا سوم اردیبهشت ماه در مرکز همایش های رازی درحال برگزاری است. 
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا