آثار ناشي از خالكوبي با هر ليزي پاك نمي شود

 دكتر مارتين كثير در حاشيه كنگره بين المللي پوست، زيبايي و ليزر در جمع خبرنگاران اظهار كرد:خالكوبي هايي كه با جوهرهاي سياه و قرمز انجام شده باشند را مي توان با استفاده از اين ليزر برطرف كرد اما در صورتي كه در خالكوبي هاي از رنگ سبز و زرد استفاده شده باشد به اشعه ليزر جواب نمي دهد.

وي افزود: هر چه عمق نفود جوهر در پوست بيشتر باشد و يا اگر از مواد سفيدرنگ براي براق كردن خالكوبي استفاده شده باشد، رفع آثار ناشي از خالكوبي بسيار سخت تر مي شود.
كثير ادامه داد: خالكوبي هايي كه با رنگ قرمز براي دور لب به كار مي رود معمولا با املاح آهن مخلوط هستند و ممكن است در هنگام پاك كردن آن ها با استفاده از ليزر رنگ خالكوبي به صورت ناگهاني به سياه تبديل شود.
وي اظهار كرد: به طور كلي انواع تتو و خالكوبي مي تواند با عوارضي همچون عفونت، اگزماهاي تماسي، تغيير رنگ پوست و اسكار همراه باشد.

استفاده از دستگاه هاي ليزرخانگي سبب سوختگي و تغيير رنگ پوست مي شود
وي با اشاره به اينكه ‌دستگاه هاي ليزر خانگي سبب بروز عوارضي همچون سوختگي، اسكار و تغيير رنگ پوست مي شود، گفت: دستگاه هاي ليزر خانگي قدرت زيادي ندارند و استفاده از آن براي پوست هاي تيره نسبت به پوست هاي روشن تاثير كمتر و عوارض بيشتر دارد.
وي افزود: هر چه پوست تيره تر باشد استفاده از ليزر براي برطرف كردن ضايعات آن سخت تر است، بنابراين بيماراني كه داراي پوست هاي تيره تر هستند براي رفع مشكلات پوستي و استفاده از ليزر بايد به پزشكاني كه توانايي و تبحر زيادي در اين زمينه دارند مراجعه كنند.
كثيراظهار كرد در كشورهايي مثل ايران، هند و چين افراد داراي پوست هاي تيره تري هستند بنابراين به كاربردن ليزر براي ساكنان اين كشورها و انتخاب نوع آن از سوي پزشك نيز بسيار مشكل است؛ اگر پزشكي در اين زمينه دچار اشتباه شود و از ليزري كه حتي يك درجه بالاتر از نياز پوست بيمار باشد استفاده كند ممكن است عوارضي مانند سوختگي، تغيير رنگ پوست و اسكار ايجاد كند.

 خالكوبي با حنا
رييس موسسه بين المللي ليزر در آمريكا اظهار كرد: خالكوبي هايي با حنايي موسوم به حناي هندي ايجاد مي شوند نيز ممكن است عوارضي مانند اگزماي تماسي و عفونت ايجاد كند. براي رفع اين نوع خالكوبي ها نبايد از ليزر استفاده كرد. چرا كه اين حنا با ماده اي به نام PPD مخلوط هستند و بايد از مواد ديگر تحت نظر پزشك استفاده شود.
كنگره بين المللي پوست، زيبايي و ليزر از 27 تا 29 فروردين ماه جاري با حضور جمعي از مختصصان داخلي و خارجي در هتل المپيك در حال برگزاري است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا