ورزش سبب کاهش شدت حساسیت فصلی می شود

تیمی از پژوهشگران جامعه آلرژی، آسم و ایمنی شناسی بالینی ایتالیادر مطالعات جدید خود  در تلاش هستند تا با همکاری لیگ فوتبال سری آ ایتالیا گامی در جهت ارتقای سطح آگاهی در مورد آلرژی و حساسیت های فصلی درروز سوم ماه آوریل که به نام روز ملی آلرژی معروف است، بردارند.

تخمین زده می شود که حدود 30 درصد از ورزشکاران از آلرژی رنج می برند. آلرژی به عنوان یک مانع در انجام فعالیت های ورزشی  تلقی نخواهد شود، چنان که بسیاری از ورزشکاران مبتلا به آسم موفق به کسب مدال المپیک شده اند.

به همین مناسبت قرار است بین روزهای  شنبه 2 آوریل برابر با بیست و سوم فروردین  تا دوشنبه، 4 آوریل، قبل از شروع مسابقات در استادیوم های ایتالیایی یک بنر با شعار روز آلرژی نمایش داده شود، و همچنین یک ویدیو در مورد آلرژی روی صفحه نمایشگر ورزشگاه نشان داده خواهد شد و حتی مربیان تیم ها کلاه هایی با شعار با روزآلرژی بر سر خواهند داشت.

جورجیو والتر کانونیکا رئیس جامعه آلرژی، آسم و ایمنی شناسی بالینی ایتالیا در این رابطه گفت: شما می توانید با آلرژی زندگی کرده و یک زندگی کاملا طبیعی داشته باشید، شما فقط نیاز به آگاهی و درمان خوب دارید.

 جیان انریکو سنا معاون این مرکز پژوهشی نیز در این رابطه اعلام کرد: تخمین زده می شود که حدود 30 درصد از ورزشکاران از آلرژی رنج می برند. آلرژی به عنوان یک مانع در انجام فعالیت های ورزشی  تلقی نخواهد شود، چنان که بسیاری از ورزشکاران مبتلا به آسم موفق به کسب مدال المپیک شده اند.

گفتنی است شایع ترین نوع آلرژی آسم و حساسیت های فصلی هستند که به ترتیب ۳ میلیون و ۱۲ میلیون ایتالیایی را تحت تاثیر قرار داده اند. ۱٪ از جمعیت ایتالیایی ها به اگزما و خارش دچارند. به گفته کارشناسان حساسیت های غذایی شایع ترین نوع حساسیت در بین کودکان است. کمترین انواع حساسیت نیز ، آلرژی به داروها، که در درجه اول بیماران بزرگسال را تحت تاثیر قرارمی دهند، و واکنش های آلرژیکی به زنبورعسل و نیش زنبورهستند.

پژوهشگران در پایان مطالعات خود اعلام کردند که داشتن فعالیت های منظم و مستمر ورزشی می تواند به میزان یک سوم از شدت عوارض حساسیت های مختلف و به ویزه حساسیت های فصلی بکاهد .

منبع: ansa

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا