پرتاب دومین ماهواره خدماتی آرژانتین

به گفته وی، این ماهواره پس از ماهواره  Arsat-1که در اکتبر سال 2014 به فضا پرتاب شد، دومین ماهواره متعلق به این کشور است.
ماهواره Arsat-2 در موقعیت 81 درجه غربی قرار خواهد گرفت و دارای 26 فرستنده باندku و 10 فرستنده باند c خواهد بود. این ماهواره کل قاره آمریکا را پوشش خواهد داد و به عنوان مکملی برای ماهواره Arsat-1 واقع در مدار 71.8 درجه غربی، عمل خواهد کرد. رئیس جمهور آرژانتین همچنین خاطر نشان کرد طراحی سومین ماهواره موسوم به Arsat-3 آماده است و این ماهواره در همان موقعیت مداری ماهواره Arsat-2 قرار خواهد گرفت و سراسر قاره را پوشش خواهد داد.  
ماهواره Arsat-1 نیز با کمک ۲۴ فرستنده، خدمات تلويزيوني، مخابرات تلفني و انتقال داده را در محدوده کشورهاي آرژانتين، شيلي، اروگوئه و پاراگوئه ارائه می‌دهد. پيش از اين نيز آرژانتين با ساخت ماهواره سنجش از دور SAC-D و پرتاب آن در دو سال قبل، خود را به عنوان يک کشور پيشرو فضايي در آمريکاي لاتين معرفي کرده بود. هرچند درصد بالايي از سامانه‌هاي ماهواره SAC-D توسط آرژانتين طراحي و ساخته شده بود، اما اين کشور در اولين تجربه ماهواره‌سازي خود از تجهيزات ساخت آمريکا، فرانسه، ايتاليا و کانادا نيز استفاده کرد.
شرکت Arianespace  خدمات مربوط به پرتاب ماهواره Arsat-2 را انجام خواهد داد. این ماهواره با وزن 2.9 کیلوگرم توسط راکت آریان 5 و یا راکت سایوز از مرکز فضایی گویان فرانسه پرتاب خواهد شد. Arianespace اولین شرکت جهان در زمینه پرتاب ماهواره‌های ارتباطی می‌باشد و این شرکت از ۳راکتِ معروف وگا-برای حمل ماهواره‌های سبک، سایوز- برای حمل و پرتاب ماهواره‌های با وزن متوسط و آریان5- برای پرتاب ماهواره‌های سنگین وزن بهره می‌برد. در حال حاضر تمام برنامه‌هاي ساخت ماهواره آرژانتين که از سوي اين کشور اعلام شده، توسط شرکت INVAP دنبال مي‌شود و شرکت‌های تالس آلنیا اسپیس و آستریوم نیز تامین‌ تجهیزات این ماهواره را عهده‌دار هستند.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا