کمک به یادگیری دانش آموزان با ربات جدید اجتماعی

یک تیم به رهبری Cynthia Breazeal، مدیر گروه روبات‌های شخصی در آزمایشگاه رسانه دانشگاه موسسه فناوری ماساچوست یک ربات اجتماعی کمکی به نام "تگا" را طراحی کردند که به یادگیری دانش آموزان در خارج از کلاس کمک می‌کند.

"تگا"، جدیدترین ربات کمکی اجتماعی از گروه ربات‌های مبتنی بر گوشی‌های هوشمند بوده که در آزمایشگاه رسانه‌ای موسسه فناوری ماساچوست توسعه یافته است. این ربات منحصر به فرد، واکنش‌های عاطفی دانش‌آموزان را تفسیر کرده و بر اساس آن نشانه‌های تفسیر، یک استراتژی انگیزشی شخصی ایجاد می‌کند.

این تیم بعد از آزمایش این ربات در یک کلاس درس قبل از مدرسه، نشان دادند که این سیستم توانایی یادگیری و پاسخ به خصوصیات منحصر به فرد دانش آموزانی که با آنها در تعامل است را دارد.

نتایج، به اشتراک گذاشته شده در سی‌امین کنفرانس انجمن پیشرفت هوش مصنوعی (AAAI) در فونیکس آریزونا، به تازگ ثابت کرده است که این دستگاه در افزایش نگرش مثبت دانش آموزان نسبت به ربات‌ها و فعالیت‌های یک ربات دستیار غیر‌شخصی به طرز چشمگیری موثر بوده است.

"تگا" که به طور خاص برای تعامل طولانی مدت با کودکان توسعه یافته است، با استفاده از یک دستگاه آندروید به پردازش حرکات، ادراک و تفکر کودکان پرداخته و می‌تواند پاسخ مناسبی به رفتارهای آنها بدهد.

این ربات مجهز به یک نرم افزار سفارشی تلفن آندروید است که می‌تواند محتوای عاطفی حالات چهره را تشخیص دهد. این روش شناخته شده "محاسبات عاطفی" نام دارد.

به گزارش ایسنا، "تگا" به عنوان یک همدم و همکار بوده و با پرداختن به جنبه‌های شناختی یادگیری، مانند یادگیری واژگان، فرصت‌های جدیدی را برای توسعه فناوری‌های آموزشی نسل بعدی فراهم می‌کند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا