نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

درمان قطعی ابولا ممکن شد

جدید ترین تحقیقات پژوهشگران در روسیه حاکی از آن است که درمان قطعی ابولا به وسیله واکسن های تولید شده امکان پذیر است . ورونیکا اسکورتسوا ، وزیر بهداشت کشور روسیه در این خصوص گفت:  روند ساخت داروی قطعی درمان و پیشگیری از این بیماری در روسیه رو به اتمام است و درپایان این پژوهش که در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد، این دارو به نام کشور روسیه ثبت می شود .

در مراحل آغازین این پروژه ، داروی مورد نظر بسیار کار آمد جلوه کرده و به قطع فرایند عفونت در بیمار و در نهایت بهبود کامل بیماران منجر شده است.

این مقام ارشد دولت روسیه در ادامه توضیحات خود اضافه کرد که در مراحل آغازین این پروژه ، داروی مورد نظر بسیار کار آمد جلوه کرده و به قطع فرایند عفونت در بیمار و در نهایت بهبود کامل بیماران منجر شده است.

متخصصین روسی این واکسن را تنها روش  درمانی پیشگیرانه  و قطعی در مقابل بیماری ابولا دانسته و از تولید گسترده  آن در آینده ای نزدیک خبر دادند .

ویروس  ابولا یکی از کشنده ترین ویروس هاست که باعث عفونت گسترده در بدن بیمار و در نهایت مرگ میشود . این ویروس نخستین بار در سال 1976 میلادی شناخته شد و طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی از قاره آفریقا به دیگر نقاط جهان منتشر شد ه است و به طور خاص در میان انسان و میمون ها شایع است .

به گفته کارشناسان ، علائم اولیه ابولا که در بیمار ظاهر می شود بسیار ساده ، شبه برانگیز و عادی به نظر بی ضرر می آید . این علائم اولیه عبارت اند از؛ سردرد ، درد در بخش هایی از بدن ، تب و لرز، و گلو درد. این بیماران احساس یک بیمار معمولی و عادی را دارند . زمانی که ویروس این بیماری وارد بدن می شود ، پس از 21 روز علائم آن ظاهر می شود.

اما زمانی که ویروس در بدن این بیماران پیشرفت می کند ، علائم بیماری در آنها شدت پیدا کرده و ایمنی بدنشان را به خطر می اندازد . از علائم ثانویه این بیماری می توان به حالت تهوع و استفراغ ، اسهال، جوش و تحریکات پوستی به همراه خارش ، درد قفسه سینه و سرفه ، کاهش وزن و خونریزی اشاره کرد . در برخی مواقع که پیشرفت بیماری بسیار زیاد باشد ، اندام حیاتی بدن کارشان مختل شده و باعث خونریزی می شوند که به هیچ عنوان نمی توان آن را کنترل کرد و خونریزی بدون توقف ادامه خواهد داشت تا بیمار جان خود را از دست بدهد .

منبع : Tass

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل