تاکید ناسا براستفاده از تحقیقات اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مقاله دکتر محمد حسن حیدری استاد گروه بیولوژی و علوم تشریحی و دکتر ابوالفضل موفق استاد گروه ژنتیک پزشکی و نایب رییس انجمن ژنتیک پزشکی ایران از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مجله رادیواکتیویتی محیطی بین المللی انتشار یافت و خبرنامه سازمان ناسا با استناد به این مقاله بر استفاده کاربردی از نتایج تحقیقات مذکور تاکید کرد.

در این مقاله که درخصوص بررسی تاثیر تشعشعات کهکشانی بر روی مردم منطقه رامسر ایران بود، گزارش شده است که میزان تشعشعات کهکشانی در این منطقه 80 برابر سطح نرمال جهانی است. در حالی که تحقیقات نشان داده مردم این شهر زیبای توریستی نسبت به میانگین جهانی کمتر به سرطان مبتلا می شوند.
نتایج تحقیقات علمی دانشمندان ایرانی در این خصوص حاکی از این است که ژن تولید کننده سلولهای ایمنی در سیستم دفاعی بدن مردم این منطقه کم جمعیت بیشتر است. بنابراین ساکنان منطقه مذکور نسبت به صدمات و خطرات تشعشعات مصونیت و سازگاری بیشتری نسبت به سایر مردم جهان دارند.
به گزارش ایرنا، بر اساس تحقیقات مذکور مردم این منطقه می توانند بهترین گزینه برای کاندیداتوری فضانوردی و سفر به مریخ و ماه باشند تا متقاضیان فضانوردی از کشور آمریکا.