نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

استرس تحصیلی در کودکان ناشی از فشارهای روانی است

مطالعات جدید بیانگر این حقیقت است که افزایش استرس تحصیلی در کودکان خطرات زیادی را برای انان به همراه دارد . دراین پژوهش که در دانشگاه میامی آمریکا صورت گرفته است افزایش استاندارد های آموزشی  نشان دهنده رشد فزاینده اختلال بیش فعالی در کودکان است .

تغییرات سیستم های آموزشی و فشار های ناشی از آن کودک را دچار بیماری اختلال  بیش فعالی کرده که نوعی بیماری زیست – عصبی یا Neurobiological است .

از  حدود 40 سال پیش تا کنون با افزایش زمان آموزشی برای کودکان و شروع سن تحصیلی از پیش دبستانی ها و کاهش سن تحصیلی در کودکان این مسئله نمودی بیشتر داشته  و از نظر متخصصین امر در این حوزه چندان هم دور از تصور نیست که فشارهای روز افزون تحصیلی بر کودکان ، پیامد هایی از این دست را به همراه داشته باشد .

کودکان با اختلالات ذکر شده مشکلات زیادی در خصوص حافظه داشته که معمولا به بزرگسالی آن ها نیز سرایت پیدا می کند . این موضوع در حالی عنوان می شود که بر اساس آمارهای بین المللی دربین سال های 1981 میلادی تا 1997 زمان آموزشی برای کودکان 3 تا 5 ساله به میزان 30 درصد افزایش داشته و ثبت نام در مدارس تمام وقت و شبانه روزی بین سالهای 1970 تا 2000 میلادی از هفده درصد به پنجاه و هشت درصد فزونی یافته است .

جفری بروسکو ، استاد دانشگاه میامی در رابطه با این موضوع عنوان کرد که تغییرات سیستم های آموزشی و فشار های ناشی از آن کودک را دچار بیماری اختلال  بیش فعالی کرده که نوعی بیماری زیست – عصبی یا Neurobiological است . دراین بیماری محیط و خواسته های کودک با اقتضای سن وی  تناسبی نداشته  و کودکان حساس تر نسبت به این محرک های محیطی عکس العمل نشان می دهند . وی در ادامه گفت : افزایش فعالیت های آموزشی ، کاهش زمان تفریح و بازی را برای کودک به همراه دارد و به این ترتیب دنیای کودکانه و بازی  همواره برای او دور از دسترس خواهد بود. دکتر بروسکو همچنین اظهار داشت که مهد کودک ها و تعاملاتی از این دست به کودک کمک خواهد کرد تا هماهنگی محیطی بیشتری با جامعه پیدا کنند .

در پایان محققان اظهار امیدواری کردند که برای تمامی کودکان تجربه بازی در کنار تعاملات اجتماعی و استفاده از تخیل آن ها ، در دوران کودکی مورد توجه والدین و طراحان سیستم های آموزشی قرار بگیرد .

 منبع : Healthsite

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل