با واقعیت مجازی به جنگ اضافه وزن بروید

تجربه ثابت کرده است که بیشتر  افراد ی که با مشکل اضافه وزن روبرو هستند روزانه  در جستجوی راه های فراوانی برای درمان چاقی و کم کردن چربی های اضافی در بدن خود هستند . مراجعه به پزشکان ، رژیم های خود سرانه و یا درمان های طبی زیر نظر پزشک متخصص و استفاده از دارو های کاهش دهنده وزن ، ورزش  و …. از جمله رایج ترین روش های مبارزه با اضافه وزن محسوب می شود.

این فن آوری  واقعیت مجازی ؛ می تواند مورد استفاده افراد دارای اضافه وزن قرار بگیرد تا این گروه از افراد درک بهتری نسبت به اختلالات بدنی خود در هنگام چاقی داشته باشند.

 به تازگی محققان یک راه جدید نیز برای این درمان این مشکل پیدا کرده اند که بر پایه فناوری های جدید واقعیت مجازی ابداع شده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ؛ فن آوری  واقعیت مجازی فوق ؛ می تواند مورد استفاده افراد دارای اضافه وزن قرار بگیرد تا این گروه از افراد درک بهتری نسبت به اختلالات بدنی خود در هنگام چاقی داشته باشند.

این پروژه با همکاری تیمی از پژوهشگران بین المللی و به سرپرستی جوزپه ریوا از دانشگاه میلان و خوزه گوتیرز از دانشگاه بارسلونا  پیگیری می شود.

جوزپه ریوا  در رابطه با ویژگی ها و کاربرد این برنامه جدید اظهار داشت : این برنامه کاربردی جدید در مورد تصویر بدنی افراد با توده های چربی زیاد طراحی شده که هر فرد می تواند با بررسی این اطلاعات شرایط بدنی خود را ارزیابی کند .

خوزه گوتیرز دیگر پژوهشگر ارشد این پروژه در توضیح موارد فوق  اضافه کرد:  دنیای مجازی و نرم افزار فوق پاسخ های بسیار نزدیک به درمان های مورد نظر در افراد را می دهند و به بیان ساده تر تمامی راه حل های موجود دراین روش پیش بینی شده است.

بسیاری از پزشکان یکی از مهمترین دلائل چاقی در افراد گوناگون را عامل روانی و یا استرس می دانند و در این روش سعی بر این است که با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی به درمان بیماری هایی از این دست نیز پرداخته شود .

در ادامه این بحث دکتر برندا ویدرهولد از دانشگاه بروکسل اظهار امیدواری کرد که با گسترش روز افزون موسسه های پزشکی واقعیت مجازی بتوان اکثر بیماری ها را همانند اضافه وزن به بهترین شکل درمان کرد .

نتایج این تحقیقات به طور مفصل در آخرین شماره  مجله Cyberpsychology  منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد . لازم به توضیح است که این شماره ویژه مجله فوق که به طور کامل طیف گسترده ای از مقالات و تحقیقات برجسته  در حوزه واقعیت مجازی و کاربرد های بالقوه آن را بررسی کرده است . 

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا