کاهش چشمگیر ابتلا به پاپیلومای انسانی

درست پس از گذشت یک سال از شروع واکسیناسون برای ویروس پاپیلومای انسانی، شیوع این بیماری به دو سوم کاهش یافته است. پاپیلومای انسانی بیماری سرطان زایی است که در میان دختران جوان شیوع بیش تری دارد. این درجه از موفقیت برای دانشمندان بسیار شگفت آور بوده و این سوال را برای آنها به وجود آورده است که چرا این واکسن با این میزان از موفقیت در ایالات متحده شیوع پیدا نکرده است.

بر اساس تحقیق جدیدی که در این زمینه انجام شده است، این واکسن پس از گذشت 6 سال توانسته شیوع این بیماری را در دختران 14 تا 19 ساله و زنان 20 تا 24 به ترتیب به میزان های 64 و 34 درصد کاهش دهد

بر اساس تحقیق جدیدی که در این زمینه انجام شده است، این واکسن پس از گذشت 6 سال توانسته شیوع این بیماری را در دختران 14 تا 19 ساله و زنان 20 تا 24 به ترتیب به میزان های 64 و 34 درصد کاهش دهد. این تیم تحقیقاتی به راهبری الیزابت آر انگر (Elizabeth R. Unger) از مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری ها (CDC) به بررسی میزان شیوع این بیماری در بین زنان و دختران واقع در گروه های سنی مختلف قبل از انجام این واکسیناسیون (سال 2006 میلادی) پرداخته و داده های به دست آمده از این بررسی را با داده های مربوط به میزان شیوع این بیماری در بین دختران همان گروه سنی در بین سال های 2009 تا 2012 میلادی مقایسه کردند. دلیل اصلی تمرکز این تحقیقات بر روی دختران این بود که تا قبل از سال 2011 میلادی انجام این واکسیناسیون برای پسران توصیه نشده بود.

دبی ساسلو (Debbie Saslow) از انجمن سرطان آمریکا در این باره بیان کرد که: «این واکسن بیش از حد انتظار ما مفید واقع شده است.» از جمله نکات جالب در این میان این است که جوانان واکسینه شده ناقل این ویروس نبوده اند به این ترتیب آنها از این طریق از انسان هایی که واکسینه نشده اند نیز حفاظت کرده اند.

منبع: gizmodo

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا