کنفرانس سالمندی برگزار شد

سالمندی، اصلی‌ترین عامل خطر برای اختلالات تحلیل برنده عصبی مانند زوال عقل، آلزایمر و پارکینسون محسوب می‌شود. بسیاری از عوامل وابسته و مکانیسم‌ها، بر روند پیری سلول‌ها و اندام بدن تأثیر می‌گذارند که در نظریه پیری "ماتریس سالمندی مولکولی" دسته‌بندی می‌شوند.

در نشست سالانه سالمندی، جنبه‌های مختلف مرتبط با سالمندی از جمله کشف نشانگرهای زیستی، توسعه روش‌های ایمونولوژی، تشخیص و درمان بیماری‌های سالمندی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.

پیری و اختلالات تحلیل برنده عصبی، بیماری‌های سالمندی، تشخیص و درمان بیماری‌ها، نقش ژنتیک در سالمندی، آلزایمر و زوال عقل، تأثیر تنهایی بر وضعیت روحی و جسمی سالمند، نقش تغذیه در سالمندی، از جمله مهمترین محورهای کنفرانس Ageing 2016 بودند.

دکتر کریستیان بل از مرکز پزشکی دانشگاه ماینتس (آلمان)، دکتر جوانا بریجر از دانشگاه برونل (انگلیس)، دکتر لورنا هریس از دانشگاه اکستر (انگلیس)، دکتر رامکومار منون از دانشگاه تگزاس (آمریکا)، سخنرانان اصلی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

طی سه روز برگزاری این کنفرانس، 21 سخنرانی، 12 مقاله و 23 پوستر از سوی پژوهشگران و متخصصان طب سالمندی از کشورهای آرژانتین، آمریکا، آلمان، استرالیا، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، ایرلند، چین، روسیه، ژاپن، عربستان، فرانسه، فیلیپین، کانادا، کره جنوبی، کرواسی، لهستان، هلند، هند، هنگ کنگ، ارائه شدند.

ترجمه: معصومه سوهانی