مواد معدنی تضمین کننده تداوم حیات در کره زمین

اهمیت مواد معدنی وکاربرد های آن در صنایع به حدی است که باعث می شود بشر از اعماق زمین تا اعماق کهکشان را برای دستیابی به آن ها جستجو کند . مواد معدنی وکاربری آن ها در صنایع گوناگون اهمیت وجود آن ها را در زندگی ما دو چندان می کند. در آخرین فهرست تهیه شده از تمام مواد معدنی موجود در  کره زمین که اخیرا تهیه شده است ، مشخص شد که 2 هزار و 550 ماده معدنی کمیاب سیاره ما وجود دارد که این موضوع  یکی از تفاوت های اصلی  این سیاره با دیگر سیارات است.

کشف مواد معدنی منحصر به فردی همانند فینگریتا که در السالوادور یافت شده ویا آموسیته از این دست هستند که مجموعه ای نادر از داشته های معدنی موجود  در این سیاره را در مقابل دیگر سیاره ها به نمایش می گذارد .

دو محقق امریکایی رابرت هازن و جسی آزبل که در مقاله اخیر خود در مجله معدن آمریکا در خصوص ماهیت و اهمیت کانی شناسی چاپ شده است با عنوان این مطلب که این تعداد ماده معدنی کمیاب در کره زمین یافت شده است ،جستجو برای اضافه کردن به این فهرست را از اهداف خود در آینده عنوان کردند .

دکتر هازن محقق انستیتو ژئو فیزیک در واشنگتن عنوان کرد که هر سیاره ای توانایی منحصر به فردی برای ادامه زندگی برای ساکنین خود فراهم می کند و مواد معدنی  یکی از این موارد مهم محسوب می شود. این موضوع در حالی است که بررسی های ستاره شناسان نشان می دهد که  در بسیاری از سیاره ها  که اثری از حیات  وجود ندارد ؛ تنوع مواد معدنی دیده نمی شود. این پژوهشگر زمین شناس  که همچنین مسئولیت مستقیمی در رصد کردن کربن در کره زمین را بر عهده  دارد، در ادامه توضیحات خود اضافه کرد که  اکتشافات در کره ماه و مریخ نیز همچنان ادامه داشته  اما تا به اینجا نتایج بدست آمده باعث شگفتی محققان نشده و همه چیز قابل پیش بینی بوده است .

دکتر آزابل عضو ارشد دانشگاه راکفلر در نیویورک و مدیر بخش توسعه منابع نیز در این خصوص با اشاره به منابع موجود بر روی کره زمین گفت : منابع و مواد معدنی بیشتر، زندگی بهتر و غنی تری در اختیار ساکنان آن سیاره قرار داده  و کمبود آن حیات را مختل می کند . ما بر روی کره زمین با این تنوع از مواد معدنی از خوشبخت ترین ها هستیم .

دکتر هازن در پایان اشاره کرد که زندگی و مواد معدنی پیوند نزدیکی با  یکدیگر دارند وزندگی بدون خواص شیمیایی برخی از این مواد معدنی بسیار سخت ادامه پیدا خواهد کرد .

منبع :efe.com