با ورزش سرطان را دور نگه دارید

به تازگی تیمی از پژوهشگران و دانشمندان آمریکائی و ایتالیائی در مرکز پژوهش های سرطان ایتالیا با عنوان AIRC به بررسی تاثیر شرایط فیزیکی و توانمندی جسمانی بیماران مبتلا به سرطان پرداخته و دریافتند اضافه وزن ، چاقی و نداشتن تحرک بدنی مناسب به طور سالانه موجب مرگ بیش از دو میلیون فرد مبتلا به سرطان می شود.

بر اساس این مطالعات مشخص شد که داشتن تمرینات منظم ورزشی می تواند خطر ابتلا به سرطان روده را 30 تا 40 درصد کاهش داده و همچنین داشتن برنامه ورزشی منظم در طول روز سبب کاهش بیست درصدی خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان پستان خواهد شد .

در این تحقیقات ، پژوهشگران از اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی دانشگاه واشنگتن استفاده کرده و علاوه بر موضوع فوق دریافتند که مصرف سیگار نیز به نوبه خود در سراسر دنیا باعث بروز یک میلیون و 500 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان و مرگ ناشی از آن  در طول یک سال می شود.

در گزارش مرکز پژوهش های سرطان ایتالیا همچنین قید شده است که تا کنون تاثیر مصرف مواد غذائی سالم و داشتن الگوی غذائی مناسب بر پیشگیری از ابتلای به سرطان کشف شده و همگان از این موضوع آگاه هستند اما موضوعی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است ، تاثیر بسیار مثبت ورزش و داشتن فعالیت های فیزیکی در پیشگیری از ابتلا به سرطان است .

منبع: ansa