سمپوزیوم اختلال شناختی برگزار شد

پیش‌بینی می‌شود تا سال 2050 میلادی، نزدیک به 120 میلیون نفر از مردم جهان با مشکل زوال عقل ناشی از آلزایمر و شرایط غیر آلزایمری مواجه شوند. تمامی اشکال زوال عقل بر کیفیت زندگی فردی و اجتماعی بیمار اثر گذاشته و منجر به بروز اختلالات عملکردی و شناختی، انزوای اجتماعی و مشکلات رفتاری حاد می‌شوند.

سمپوزیوم اختلال شناختی (MCI) از سال 2003 میلادی با مشارکت مرکز پزشکی مونت سینای (Mount Sinai) و مرکز بیماری آلزایمر و اختلالات حافظه وین (Wien Center) در فلوریدا، با هدف آگاهی از نتایج جدیدترین مطالعات و دستاوردها در حوزه تشخیص و درمان آلزایمر و اختلالات شناختی آغاز بکار کرد.

این سمپوزیوم هر ساله میزبان متخصصان مغز و اعصاب، روانپزشکان، متخصصان طب سالمندی، اپیدمیولوژیست‌ها و متخصصان ژنتیک از سراسر جهان است.

محور سمپوزیوم سالانه اختلال شناختی خفیف "عوامل خطر برای کاهش عملکرد ادراکی: بیماری های قلب و عروق، التهاب و علائم ذهنی"، محور کارگاه آموزشی "تشخیص بالینی بیماری آلزایمر" و محور نشست آموزشی عمومی آلزایمر "ضعف حافظه و تشخیص زودهنگام بیماری آلزایمر" بود.

ریاست سمپوزیوم MCI2016 برعهده دکتر رانجان دوارا، استاد مغز و اعصاب دانشگاه ایالتی فلوریدا و مدیر پزشکی مرکز وین بود. دکتر دیوید بنت از مرکز پزشکی دانشگاه راش، دکتر فیلیپ شلتنس از مرکز پزشکی دانشگاه VU آمستردام، دکتر ربکا آماریگلیو از دانشکده پزشکی هاروارد، از سخنرانان مدعو این سمپوزیوم بودند.

در چهاردهمین سمپوزیوم سالانه اختلال شناختی خفیف 18 سخنرانی، در کارگاه آموزشی تشخیص و درمان زودهنگام آلزایمر 9 سخنرانی و در نشست آموزشی عمومی آلزایمر نیز 9 سخنرانی توسط پزشکان و متخصصانی از کشورهای آمریکا، آلمان، انگلیس، ایرلند، فرانسه و کانادا ایراد شدند.

 

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا