گزارش ویدیویی از صندلی قابل پوشیدن

از انواع مشاغل سخت در دنیا مشاغلی هستند که افراد شاغل در آنها مجبورند تا مدت زمان زیادی را صرف ایستادن بکنند. برای مثال آشپز ها و جراحان را در نظر بگیرید که برای انجام کار خود مجبورند تا زمان زیادی را بدون هیچ استراحتی بر روی دو پای خود بایستند. در همین راستا محققان کارخانه نیتو (Nitto) با همکاری دانشمندان دانشگاه چیبا موفق به ساخت صندلی قابل حملی به نام آرچلیس (Archelis) شده اند.

صندلی یاد شده با قرار گرفتن به دور پاهای استفاده کننده حالتی را برای او فراهم می آورد که می تواند با استفاده از آن در هر جایی که خواست بنشیند.

آرچلیس در زبان چینی به معنی صندلی قابل حمل است. هدف محققان از ساخت این صندلی، ایجاد وسیله ای بوده است که استفاده کننده از آن نه تنها حالت ایستادن خود را حفظ کرده بلکه انرژی وارد شده به پاهای او مانند زمان نشستن باشد. بر اساس گزارش ها، این صندلی برای مردم در هر جا و در هر زمان کار برد خواهد داشت.

لازم به ذکر است که شکل ظاهری این صندلی بیش از آن که شبیه به یک صندلی کلیشه ای باشد به یک پا بند شباهت دارد. شاید شما تصور کنید که این صندلی مانند یک کوله پشتی است که فرد می تواند آن را با خود به هر جا که علاقه مند بود ببرد و در هر جا که خواست کوله پشتی یاد شده را به صندلی تبدیل کرده و بر روی آن بنشیند. با این حال باید گفت که این تصور کاملا غلط است بلکه صندلی یاد شده با قرار گرفتن به دور پاهای استفاده کننده حالتی را برای او فراهم می آورد که می تواند با استفاده از آن در هر جایی که خواست بنشیند. در آخر لازم به ذکر است که این صندلی به احتمال زیاد در تابستان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد.

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا