چگونه مدیران جهان از فناوری‌های در حال ظهور بهره می‌برند

جی‌ای و ادلمن برلند تحقیقی را از ۱۳ اکتبر تا ۷ دسامبر ۲۰۱۵ و به‌وسیله‌ی مصاحبه کردن با ۲۷۴۸ مدیر تجاری که ۱۹۱۵ نفر از آن‌ها مدیران ارشد از ۲۳ کشور بودند، به انجام رساندند. هدف این ارزیابی دریافت اطلاعات دراین‌باره بود که چگونه مدیران جهان از فناوری‌های در حال ظهور سود می‌برند و اینکه برنامه‌ی آن‌ها برای استراتژی‌های نوآوری در سال ۲۰۱۶ چیست.

امسال جی‌ای با ۱۳۴۶ پاسخگوی عمومی از ۱۳ کشور نیز مصاحبه کرد. در این مطالعه از پاسخگویان عمومی با عنوان شهروندان آگاه نام برده شده است که دارای تحصیلات دانشگاهی یا بالاتر بوده و ازنظر درآمدی در یک‌چهارم بالایی جامعه قرار داشتند. آن‌ها به‌صورت معمول ردیف‌های شغلی بالایی را در کسب‌وکار خود داشته و معمولاً رخدادهای سیاسی جامعه را از طریق اخبار دنبال می‌کردند.

نکات کلیدی در این گزارش شامل موارد زیر است:

  • ۶۱% از اطلاعات و تجزیه‌وتحلیل‌های داده ای بزرگ برای بهبود تصمیم‌گیری خود استفاده می‌کردند، در سال ۲۰۱۴ این میزان ۵۳% بود. جی‌ای متوجه شد که در سال گذشته ۷۳% از شرکت‌ها توانایی خود را برای تحلیل حجم عظیم اطلاعات افزایش داده‌اند. این میزان در سال قبل ۴۳% بود. ۵۹% نیز به مرحله‌ی سوددهی از این سرمایه‌گذاری درزمینه‌ی اطلاعات داده ای بزرگ رسیده‌اند.

 

چگونه مدیران جهان از فناوری‌های در حال ظهور سود می‌برند - فردانما - نوآوری در صنایع (۱)

 

  • در مقیاس جهانی، اکثر مدیران ارشد دنیا توانایی تحلیل‌ها و اطلاعات داده ای بزرگ را برای نوآوریِ موفق شرکت‌ها ضروری می‌دانند. تحلیل‌های پیشِ رو برای ۲۳ کشوری که در مطالعه آمده است، نشان‌دهنده‌ی ارزشِ تغییر مسیر به سمت تحلیل‌ها و اطلاعات داده ای بزرگ از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ است.

 

چگونه مدیران جهان از فناوری‌های در حال ظهور سود می‌برند - فردانما - نوآوری در صنایع (۷)

.

  • ۶۸% مدیران جهان نسبت به چهارمین انقلاب صنعتی یا به عبارتی اینترنت صنایع خوش‌بین هستند. جی‌ایدر حال تهیه‌ی جدولِ اطلاعاتی از تحقیقِ تحلیلِ احساساتِ انجام‌شده هستند . ابعاد این تحلیلِ احساسات شامل اعتمادبه‌نفس، کنجکاوی، توانمندی، هیجان، مسلط بودن و خوش‌بینی می‌شوند.

چگونه مدیران جهان از فناوری‌های در حال ظهور سود می‌برند - فردانما - نوآوری در صنایع (۶)

.

  • ۸۶% از مدیران معتقدند که تولیدات پیشرفته به‌سرعت بخش صنعت را متحول می‌کنند. ۹۰% از گروه، شهروندان آگاه نسبت به پتانسیل موجود در تحول بخش صنعت با تولیدات پیشرفته نظر مثبتی دارند. نمودارهای زیر نظر پاسخ‌دهندگان را نسبت به چشم‌انداز نوآوری مقایسه می‌کند.

 

چگونه مدیران جهان از فناوری‌های در حال ظهور سود می‌برند - فردانما - نوآوری در صنایع (۵)

.

  • در ۱۸ کشور از ۲۳ کشور از فعالیت‌های مشارکتی و نوآورانه درآمد و سود حاصل‌شده است. سود و درآمد در ژاپن و آفریقای جنوبی ثابت مانده اما در سوئد، اسراییل و الجزایر کاهش داشته است. فرانسه، روسیه و چین سود بیشتری را نسبت به دیگر کشورها برده‌اند.

 

چگونه مدیران جهان از فناوری‌های در حال ظهور سود می‌برند - فردانما - نوآوری در صنایع (۴)

.

  • ۴۵% از مدیرانِ فناوری‌های بالا و آی‌تی نسبت به فناوری‌های راهگشا نظر مثبتی دارندجی‌ای دریافته است که سرعت ابداعات و زمان رسیدن آن‌ها به بازار به‌شدت تأثیرگذار است. هدف ۴۶% از مدیران رساندن هرچه سریع‌تر محصول به بازار است تا بتوانند از رقبای خود به‌پیش بیفتند. حتی اگر این کار به قیمت کاهش کیفیت محصول و خدمات‌رسانی تمام شود.

 

چگونه مدیران جهان از فناوری‌های در حال ظهور سود می‌برند - فردانما - نوآوری در صنایع (۳)

.

  • ۷۳% از مدیران هزینه‌ای که برای نوآوری در کسب‌وکار خود انجام داده‌اند را ارزشمند می‌دانند. ۶۸% دارای استراتژی نوآوری مشخصی هستند و ۴۲% آن‌ها هنوز در حال تلاش برای رسیدن به ایده‌هایی بنیادین و دگرگون‌کننده هستند. جی‌ای دریافته است که بیش از نیمی از شرکت‌ها (۵۸%) در حال سرمایه‌گذاری برای افزایش کیفیت و خدمات محصولات فعلی خود بوده و ۳۴% در حال ایجاد مدل‌های تجاری جدید هستند.

 

چگونه مدیران جهان از فناوری‌های در حال ظهور سود می‌برند - فردانما - نوآوری در صنایع (۲)

 

منبع:علمنا

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا