تبدیل آشوراده به سایت گردشگری، نابودی میانکاله را به دنبال دارد

به گزارش روابط عمومی محیط زیست مازندران، اسماعیل کهرم در جشن روز میانکاله در مازندران افزود: اگر آشوراده تبدیل به سایت گردشگری شود، مردم منطقه هیچ گاه به چنین مکانی نمی روند که شبی 400 تا 500 هزار تومان هزینه اسکان آن را بپردازند و ما پس از 30 تا 40 سال آینده چیزی جز ساختمان های رو به تخریب و تاسیسات زنگار گرفته در این شبه جزیره چیز دیگری نخواهیم دید.
وی ادامه داد: برای کشور ما که یک سوم باران را دریافت می کند ، هر کدام از این تالاب ها نعمت بزرگی است، سفره آب زیرزمینی را پر کرده و هوا را تلطیف می کند و منشا خدمت است.
کهرام گفت : میانکاله در صورتی حفظ می شود که آشوراده دست نخورده به دست طبیعت گذاشته شود و اگر از مردم رفراندوم بگیریم، مطمئن هستیم که مردم نمی خواهند آشوراده تبدیل به سایت و دچار نابودی شود.
وی خواهان حفظ آشوراده به عنوان دروازه ورودی به تالاب میانکاله شد و افزود : اینک 252 تالاب شور، لب شور، محصور در خشکی، کنار آب، دائمی یا فصلی داریم که برای کشور ما حائز اهمیت است.
تالاب میانکاله با 68 هزار و 800 هکتار مساحت یکی از 24 تالاب بین‎المللی ثبت شده ، نخستین تالاب بین‎المللی ثبت شده در کنوانسیون رامسر و یکی از 11 ذخیره‎گاه زیست‎کره ایران است.
اکنون 22 درصد از مساحت استان مازندران جزو مناطق چهارگانه محیط ‎زیست است که 2.8 درصد این مساحت را میانکاله در اختیار دارد.
میانکاله دارای چهار عنوان پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‎المللی، سایت کنوانسیون رامسر و ذخیره‎گاه زیست‎کره محسوب است و بر اساس گزارش های رسمی از 270 گونه پرنده حفاظت شده در ایران و مازندران زیستگاه حدود 50 درصد در میانکاله است .
تالاب میانکاله که در غرب شهرستان بهشهر واقع است ، دارای شش گونه از پستانداران کمیاب و 175 گونه گیاه نادر است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا