لباس هوشمند برای ارتقای کیفیت روابط اجتماعی

به گزارش ایسنا، لباس اجتماعی (Social Textiles) وجود شخص دیگری دارای همان لباس هوشمند را در نزدیکی خود تشخیص می‌دهد و لباس‌ها علائق مشترک کاربران را به طور خودکار مخابره می‌کنند.

لباس‌ جدید، تجسم‌بخش شخصیت کاربر است و به طور پویا، علائق مشترک شخص با مردم پیرامون را منعکس می‌کند.

این لباس برای برقراری ارتباط با لباس اجتماعی دیگر، از گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های نرم‌افزاری، جوهر رنگی‌حرارتی و ابزار لمسی استفاده می‌کند.

لباس جدید، مجهز به سیم است و از طریق سیگنال بلوتوث با گوشی هوشمند کاربر ارتباط برقرار می‌کند. این تی‌شرت با اعمال فشار و ضربه‌زدن بر روی شانه شخص، وی را از وجود لباس شبیه خود در فاصله نزدیک آگاه می‌کند. حس ضربه‌زدن بر روی شانه کاربر، توسط یک تراشه رایانه‌ای ریز ایجاد می‌شود.

زمانی که کاربر، فردی دارای لباس اجتماعی را می‌بیند و با وی دست می‌دهد، این تماس پوستی نوعی بار الکتریکی کوچک ایجاد می‌کند که این بار، هر دو لباس‌ را فعال می‌کند.

در صورتی که این دو فرد، علائق مشترکی داشته باشند، جوهر رنگی‌ حرارتی روی لباس، موضوع مورد علاقه مشترک اشخاص را بر روی لباس نمایش می‌دهد؛ به طور مثال، چنانچه هر دوی کاربران به موسیقی جاز علاقه‌مند باشند، کلمه جاز بر روی لباس‌ها هجی می‌شود.

لباس‌های اجتماعی می‌توانند برای مرتبط‌کردن اعضایی از جامعه به کار روند که دارای علائق، دیدگاه‌های فلسفی و شخصیتی، وضعیت‌های عاطفی و دیدگاه‌های اخلاقی مشترک باشند.

این لباس افراد را قادر می‌سازد با کنارگذاشتن علائق سطحی یا کلی، علائق حائز اهمیت خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا