زمانی برای ترکیب فضانوردی و مد

کمپانی گردشگری فضایی ویرجین گلکتیک به تازگی از ساخت لباس جدیدی برای خلبانان، فضانوردان و اعضای تیم عملیاتی خود بر روی زمین خبر داده است. این لباس تولید شده برند Y-3 است. لازم به ذکر است که Y-3 حاصل همکاری شرکت آدیداس با یکی از مشهور ترین طراحان لباس ژاپنی یوجی یاماموتو (Yohji Yamamoto) بوده است.

لباس خلبانی به نحوی طراحی شده است که موقعیت طبیعی خلبان را حفظ کند. این در حالی است که کفش مخصوص خلبانان از موادی ساخته شده است که بتواند تا حد لازم جلو شوک های وارده بر خلبان را بگیرد.

این لباس نیز مانند باقی طراحی های یاماموتو زمینه ای سیاه رنگ دارد که با مطمئنا با دیدن این لباس بر تن خلبانان ویرجین گلکتیک احساس بسیار متفاوتی با سایر خلبانان به شما دست خواهد داد. بر اساس گزارش ها، Y-3 هم اکنون در تلاش است تا لباس پرواز خلبانان و همچنین کفش های مناسب آنان را نیز به نحوی طراحی کند که در عین تنگی، راحتی مورد نظر را نیز داشته باشند. برای مثال، لباس خلبانی به نحوی طراحی شده است که موقعیت طبیعی خلبان را حفظ کند. این در حالی است که کفش مخصوص خلبانان از موادی ساخته شده است که بتواند تا حد لازم جلو شوک های وارده بر خلبان را بگیرد.

علاوه بر این Y-3 و ویرجین گلکتیک نیز از طراحی ژاکت هایی برای مسافران اولین سفر فضایی این شرکت خبر داده اند. به احتمال زیاد این لباس ها به زودی ساخته شده و روانه بازار خواهد شد. البته زمان دقیق ارائه این محصول اعلام نشده است و معلوم نیست که برای چه مواردی از آن استفاده خواهد شد و چه زمانی نمونه ویژه ای از آن برای خارج از جو ساخته خواهد شد.

منبع: engadget

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا