سفر به نیمه تاریک ماه در سال 2018

دست یابی به نیمه تاریک ماه همواره یکی از آرزو های بشر بوده است که البته تا کنون موفق به دست یابی به آن نشده است. با این حال کشور چین در برنامه ریزی های آینده خود سعی دارد تا این قسمت از کره ماه را مورد اکتشاف قرار دهد. بر اساس گفته های مقامات این کشور تا سال 2018 میلادی اولین فضاپیما توسط کشور چین به این بخش از کره ماه ارسال خواهد شد.

دولت چین امیدوار است که علاوه بر استفاده از منابع دولتی برای دستیابی به این هدف، بتواند پشتیبانی کمپانی های خصوصی را نیز به همراه داشته باشد

این فضاپیما که چانگه 4 (Chang'e-4) نام دارد بسیار مشابه فضاپیمای چانگه (Chang'e-3) است که در سال 2013 میلادی کاوشگر جید ربیت (Jade Rabbit) را بر روی کره ماه فرود آورد. با این حال ظرفیت ترابری این فضاپیما از نسل قبلی خود بیش تر خواهد بود. در اوایل سال 2014 میلادی، با وجود این که تمام اجزا کاوشگر یاد شده درست کار می کرد اما جید ربیت دیگر قادر به حرکت کردن نبود.

دولت چین امیدوار است که علاوه بر استفاده از منابع دولتی برای دستیابی به این هدف، بتواند پشتیبانی کمپانی های خصوصی را نیز به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است که هم اکنون این کشور در حال برنامه ریزی بر روی فضاپیمای چانگه 5 نیز هست و از آن برای رسیدن به اهداف سه گانه چرخش، فرود و بازگشت از کره ماه استفاده خواهد کرد.

زمانی که چانگه 4 بر روی کره ماه فرود بیاید به بررسی بخش تاریک این قمر پرداخته و به جمع آوری اطلاعات زمین شناسی این ناحیه دست خواهد زد. لازم به ذکر است که پیشرفت این برنامه فضایی یکی از اولویت های کشور چین شناخته شده است و این کشور اصرار دارد که در سال 2018 میلادی به این موفقیت دست پیدا کند.

منبع: engadget

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا