افزایش تعداد پلنگ های در خطر انقراض روسیه

بر اساس گزارش فدراسیون جهانی حیات وحش (World Wildlife Federation) تعداد پلنگ های آمور در معرض خطر انقراض روسیه در هفت سال اخیر ، نزدیک دو برابر شده است .

دانشمندان فدراسیون جهانی حیات وحش WWF روسیه ، شعبه شرق دور آکادمی علوم روسیه  (Land of the Leopard National Park) و سرزمین پارک ملی پلنگ (Land of the Leopard National Park) بررسی هایی در رابطه با پلنگ های آمور این پارک انجام دادند که در نتیجه آن 57 پلنگ بالغ را شناسایی کردند . قابل توجه است که تعداد این پلنگ ها در سال 2007 سی قلاده بوده است .

لازم به توضیح است که سرزمین پارک ملی پلنگ در سال 2012 و به منظور کمک به حفظ حیوانات در خطر انقراض و حفاظت از پرورشگاه های جانوران تاسیس شده بود . گفتنی است  که این منطقه در حدود شصت درصد زیستگاه طبیعی این حیوان را تحت پوشش قرار می دهد .

یوری درمان (Yury Darman) مدیر فدراسیون جهانی حیات وحش WWF شعبه آمور روسیه و عضو هیات نظارت مرکز پلنگ آمور اعلام کرد که این پارک ملی ، نیروی اصلی سازمانی برای حفاظت از پلنگ ها و پژوهش آن ها محسوب می شود .

قابل توجه است که علاوه بر این تعداد پلنگ های آمور که در این پارک شناسایی شدند ، 8 تا 12 قلاده پلنگ نیز در مناطق همجوار با کشور چین شمارش شده است .

طرفداران حفظ محیط زیست طبیعی اظهار داشتند : امیدوارند که یک ذخیره گاه طبیعی در محدوده مرز بین روسیه و چین ایجاد شود تا از این طریق بتوان این جانوران را بهتر حمایت و حفاظت کرد .

دکتر بارنی لانگ (Barney Long) مدیر حفاظت از گونه های جانوری فدراسیون جهانی حیات وحش امریکا (species conservation for WWF U.S) نیز در این ارتباط اعلام کرد که هنوز فعالیت های زیادی وجود دارد تا برای امنیت این جانوران انجام شود اما این افزایش دو برابری نشان می دهد که همه چیز در مسیر درست در حال حرکت است .

لازم به ذکر است که پلنگ آمور (Amur leopard) یکی از زیر گونه‌ های پلنگ بومی خاور دور روسیه ، شبه‌ جزیره کره و شمال شرقی چین است .  نسل این جانور در کشورهای چین و کره از میان رفته و تنها جمعیت بسیار کوچکی از آن در روسیه باقی ‌مانده است که این موضوع باعث شد آن را در لیست جانوران در حال انقراض قرار دهند . در سال 2007 تعداد پلنگ های آمور سی قلاده شمارش شده بود که این رقم در سال 2014 در حدود دو برابر افزایش داشته است .

منبع
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا