خداحافظی با نقطه کور راننده

یکی از این فناوری های جدید توسط شرکت خودروسازی بی.ام.و ارایه شده و در حقیقت می توان آن را یکی از کاربردی ترین فناوری های نوظهور در ارتقای ایمنی رانندگی به شمار آورد.

آینه های فعلی خودروها محدودیت دید دارند و راننده با استفاده از آن نمی تواند از اتفاقاتی که در پشت خودرو روی می دهد اشراف کاملی داشته باشد. اما حالا این مشکل در فناوری جدید این شرکت خودروساز آلمانی برطرف شده است.

این نوآوری نوعی دوربین الکترونیکی جدید است که به جای آینه های خودرو قرار گرفته و تصویر الکترونیکی را در اختیار راننده قرار می دهد. بدین ترتیب او می تواند سه تصویر مجزا یا یک تصویر پاناروما در اختیار داشته باشد.

بدین ترتیب دیگر نیاز نیست راننده سر خود را به اطراف چرخانده که این خود ضریب خطا در رانندگی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

البته یک شرکت دیگر دست به ابتکارعمل نسبتا متفاوتی زده که آن نیز در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی مصرفی مورد استقبال کارشناسان قرار گرفته است.

شرکت فرانسوی Valeo فناوری جدیدی به نام Sightstream را ارایه کرده که اگرچه در آن از دوربینهای مشابه نیز استفاده می شود اما همچنان در طرفین خودرو شاهد آینه ها نیز هستیم.البته به نظر می رسد که این فناوری اخیر بیشتر مورد توجه صاحبان خودرو قرار گیرد زیرا با عادتهای رانندگی آنها تطابق بیشتری دارد.

به گزارش مهر، هر دوی این شرکتها مدعی هستند که فناوریهای جدیدشان مزایای خاص خود را دارند که از آن جمله می توان به تقویت ساختار آیرودینامیک خودرو و در نتیجه کاهش مصرف سوخت اشاره کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا