سلول های بنیادی با کاربرد درمانی وارد بازارهای جهانی می شود

 دکتر علیرضا لاشیئی در این مورد اظهار کرد: اخیرا استفاده از سلول های IPSC که از سلول های خود فرد گرفته می شود و به دلیل آنکه از نظر اخلاقی و اختلالات ایمونولوژی مشکلات استفاده از سلول های بنیادی شخص دیگر را ندارد، مورد توجه علم پزشکی قرار گرفته است. وی ادامه داد: در ایران نیز این سلول ها که از پوست فرد بالغ دریافت و به عنوان سلول بنیادی در نقاطی که نیاز به درمان دارد، تزریق می شود، در مدل های حیوانی به کار گرفته شده و با نتایج رضایت بخشی همراه بوده است.

لاشیئی با اشاره به اینکه توسعه بکارگیری این سلول ها منوط به انجام تحقیقات، آزمایش ها، مطالعات و بررسی های بیشتری است، یادآور شد: اولین همایش کشوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در چشم پزشکی به مدت یک روز از سوی واحد فراهم آوری سلول های بنیادی بیمارستان فارابی و با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادی نهاد ریاست جمهوری، پنجشنبه اول بهمن ماه امسال در بیمارستان فارابی تهران برگزار می شود.
وی ادامه داد: این همایش دارای دو سمپوزیوم با عنوان اصول کاربردهای سلول های بنیادی در چشم پزشکی و کاربردهای کلینیکی سلول های بنیادی در چشم پزشکی حال و آینده است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا