عارف: دغدغه امروز فرهنگستان علوم تبدیل علم به ثروت است

به گزارش ایرنا، دکتر محمد رضا عارف در آیین تجلیل از 11مهندس مطرح کشور در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی اظهارداشت: کشور امروز در همه امور زیربنایی وعمرانی وسازندگی و درامر توسعه علم به مهندسان نیاز دارد.

وی با اشاره به سهم قابل توجه مهندسان در پیشرفت کشور خاطر نشان کرد: روند تولید علم درکشور تاکنون منطقی بوده است اما دغدغه امروز فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی تبدیل علم به ثروت ملی است.

رییس شاخه مهندسی فرهنگستان علوم با اشاره به سهم تولید علم در ایران گفت: درسه دهه گذشته میزان تولید علم درایران از یک دهم درصد به 1.5درصد رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: ازطرفی اقبال داوطلبان دانشگاه ها به رشته های مهندسی در کشور زیاد است و تقریبا بیشترین ورودی دانشگاه های کشور را داوطلبان رشته های مهندسی تشکیل می دهند.

رییس بخش مهندسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی با بیان اینکه فرهنگستان علوم به استناد اساسنامه جایگاه راهبردی در سیاست گذاری کلان کشور دارد،خاطرنشان کرد: این مرکز علمی وظیفه تشویق پژوهشگران را برای رسیدن به اهداف کلان کشور برعهده دارد.

یازدهمین مراسم نکوداشت روز مهندسی درفرهنگستان علوم با تجلیل از 11 دانشمند جوان و استاد پیشکسوت در رشته مهندسی درفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا